Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

İspanyol şair Antonio Gamoneda İstanbul'a geliyor

Haber Tarihi: 2008-05-21

 
İspanyol şair Antonio Gamoneda
İstanbul'a geliyor
 
Cervantes Enstitüsü'nün davetlisi olarak İstanbul'a gelecek olan 76 yaşındaki şair 2006 yılında Cervantes Edebiyat Ödülü'nü kazanmıştı. Yaşayan en büyük İspanyol şairi sayılan Antonio Gamoneda, Ödül töreninde Nazım Hikmet'in 'Don Kişot' şiirini okumuştu.
 
Akdeniz ve Ortadoğu ülkelerindeki Cervantes enstitülerini kapsayan turu çerçevesinde İlk kez Türkiye'ye gelecek ve Türkiyeli okurlarıyla buluşacak olan Gamoneda, 11 Şubat Cumartesi günü, Tarlabaşı Bulvarı Zambak Sokak No 33'te bulunan  İstanbul Cervantes Enstitüsü'nde bir konferans verececek, Saat 20.00'da başlayacak konferans ücretsiz izlenebilecek.
 
2006 cervantes ödülü'nün sahibi Antonio Gamoneda 30 Mayıs 1931'de İspanya'nın Oviedo kentinde doğdu. 1960'tan bu yana yayımladığı şiir kitaplarıyla tanınmaya başladı. Nâzım Hikmet'in şiirlerini İspanyolca'ya çevirdi. Nâzım Hikmet'ten "Büyük Türk şairi" diye söz eden Gamoneda, çağdaş ispanyol şiirinin en büyük şairlerinden biri olarak kabul edilir.
 
Cervantes Ödülü
İspanyol edebiyatının Nobel'i niteliğindeki Miguel de Cervantes Ödülü, Edebiyat dünyasının en büyük isimlerinden olan Miguel de Cervantes Saavedra anısına İspanya Kültür Bakanlığı'nca veriliyor. Ödül için, yazarın bir yapıtı değil, tüm yapıtları değerlendiriliyor. Maddi tutarı 120 bin dolar olan ödüle aday olabilmek için, İspanyolca konuşulan ülkelerin dil akademileri tarafından önerilmek koşulu yer alıyor.
 
2006'da İspanyol şair Antonio Gamoneda'nın aldığı ödülülü bugüne dek kazananlar arasında, Jorge Guillén, Alejo Carpentier, J. L. Borges, Octavio Paz, Rafael Alberti, Carlos Fuentes, M. V. Llosa, Camilo José Cela, Guillermo Cabrera Infante gibi isimler yer alıyor.
 
Tarih: 11 Şubat 2008 Cumartesi
Saat: 20.00
Yer: Cervantes Enstitüsü, Tarlabaşı Bulvarı Zambak Sokak No 33 İstanbul
 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa