Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Şimdi Kars Vakti!

Haber Tarihi: 2011-03-01




ŞİMDİ KARS VAKTİ!‏

"Öyle güzel ki ölürüm artık
Beyaz uykusuz uzakta
Kars çocukların da Kars'ı
Ölüleri yağan karda
Donmuş gözlerimin arası"

                           (C. Süreya)


Bu yurda ve ailesine dair söylediği en önemli şiirlerinin birçoğunu Paris'te yazmış, ya da ilk notlarını orada tutmuş Cemal Süreya. İkinci Yeni şairleri arasında, maalesef yanlış anlaşılan "Folklor Şiire Düşman" yazısına rağmen Cemal Süreya kadar geleneğe dengeli yaslanan, türküleri ve ağıtları şiirine esin kaynağı yapan başka bir şair yoktur. Yoksa, "Kars" şiiri yanında "Güzelleme", "Nehirler Boyunca Kadınlar Gördüm", "Gazel", "Yazmam Daha Aşk Şiiri", "Göçebe", "Yırtılan İpek Sesiyle", "Kan Var Bütün Kelimelerin Altında", "Ortadoğu", "Mardin", "Kalın Abdal", "Uçurumda Açan" gibi şiirler yazılmazdı. Yukarıda ilk bölümünü alıntıladığım "Kars" şiirini de sevgili Cemal SüreyaKars'ı hiç görmeden yazmıştır. "999. Gün/Üstü Kalsın"da o gününü şöyle anlatır: "Sizin Hiç Babanız Öldü mü?"adlı şiirimi babamın ölümü üzerine yazdığımı sananlar var. İlk şiirlerimdendir. Babamın ölümünden dört yıl önce yayımlamıştım onu. "Kars" da Kars'ı görmeden, Paris'te yazdım. İşin tuhafı, yurda döndüğümde, teftiş göreviyle hemen gönderildiğim yer de Kars oldu."--İşte, Kars'ı, karı ve "uzak ve uykusuz beyazı" tüm şairlerden fazla seven Cemal Süreya'nın Kars'ı bu! Kars Belediyesi'nin katkıları, herkesten çok şiir ve sinema sevdalısı Erkan Doğanay ve Hilal Doğanay'ın girişimleri ve tasarımsal destekleriyle Kars Kültür Sanat Festivali, yine Cemal Süreya'nın bir dizesini kendine alınlık yaparak "Beyaz Uykusuz Uzakta" sloganıyla 4-10 Mart tarihleri arasında Kars'ta müzikten resme, şiirden sinemaya, ebrudan hat sanatına dolu dolu Kars'ı ve sanatı yaşayacak. Şevval Sam'dan Ahmet Tulgar'a, Aynur Doğan'dan Hüseyin Peker'e, Yeni Türkü Grubu'ndan Hüseyin Alemdar'a, Mehmet Günyeli'den Mehmet Çağlaer'e birçok yazar, şair ve sanatçı; kar, Kars, şiir, müzik ve sinema için Kars'ta olacak. Türk şiirinin, "İnsan Arkadaşınındır" kitap adına yaslanaraktan "vefa" ve "incelik" güzergâhında örnek duruş sergileyen iki Hüseyin'i Peker ve Alemdar da şiir, sinema ve edebiyat aşkı için Kars'ta olacak. Şiir, öykü ve roman türlerinde özgün yapıtlar veren Hüseyin Peker, 1973 yılında dört günlüğüne Kars'ı görmüş olsa da; Hüseyin Alemdar, "Vakitler İncelikler" kitabında yer alan Kars Vakti şiirine rağmen Kars'ı ilk defa görecek. Bu iki şairimiz 5-6-7 Mart tarihlerinde Kent Konseyi Binası'nda gerçekleşecek "Edebiyat Atölyesi"nde gençlerle şiir, öykü ve roman yolculuğuna çıkacaklar. 6 Mart Pazar günü ise Ferhat Uludere yönetiminde gerçekleşecek "Edebiyat ve Sinemada Mekân Olarak Kars" panelinde bu kez iki şairimiz yanında Ahmet Tulgar ve Rodi Yüzbaşı şiir, roman ve sinemadaki Kars'ı anlatacaklar. Kars demişken elbette ki sinema da olmaz. Şevval Sam'ın "açılış konseri"yle uzak-uykusuz beyaz uykusundan uyanacak olan Kars; "açılış filmi" Kosmos, Kars'a ithaf Miraz ve "kapanış" filmi Kader ile yedi gün yedi gece halkla bütünleşecek.

 




İletişim: Erkan Doğanay • 0532 651 72 92
Hüseyin Alemdar • 0546 735 43 27 - 0212 335 01 77

Hüseyin ALEMDAR
alemdar610​5@gmail.com



Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa