Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Efsanevi devrimci şair İstanbul'da

Haber Tarihi: 2008-05-21

Efsanevi devrimci şair İstanbul'da

 

 

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlediği “Boğaziçi Atölyesi” projesi kapsamında davet edilen Nikaragualı Şair Ernesto Cardenal 02 Şubat 2008'de İstanbul’da olacak. 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti seçilen İstanbul'un, kültürel çekim merkezi olmasını amaçlayan İstanbul Büyükşehir Belediyesi, “Boğaziçi Atölyesi” etkinlikleriyle, ünlü yazarları, düşünrleri, entellektüelleri konuk ediyor.  Ernesto Cardenal, 02 Şubat 2008 Cumartesi saat14.00’te Beyoğlu’ndaki Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi’nde bir söyleşi gerçekleştirecek.

 

 

Kısa adıyla “Ernesto Cardenal” olarak tanıdığımız Nikaragualı şair Ernesto Cardenal Martinez aynı zamanda efsanevi devrimci lider, din adamı ve siyasetçi kimliği ile de biliniyor. Bir dönem Nikaragua’nın Kültür Bakanı olarak da görev yaptı.

 

20 Ocak 1925'te Nikaragua'nın Granada kentinde doğdu. Genç yaşta diktatörlük yönetimine karşı mücadeleye başladı. 1954 yılında silahlı ayaklanmaya katılanlar arasında yer aldı. 1960 yılında ABD emperyalizmine karşı bir destan niteliği taşıyan “Saat 0” adlı uzun şiiri yazdı. Bu şiir büyük etki yarattı. Papaz olan Cardenal'in Solentiname adasında kurduğu cemaatin 10 binden fazla üyesi var. 1970 yılında İncil’in devrimci yorumunu kaleme aldı ve Solentiname İncili’ni adıyla yayımladı. FSNL’ye (Sandinist Ulusal Özgürlük Cephesi) katıldı.  Anastasio Somoza’nın Sandinist Ulusal Özgürlük Cephesi’nin silahlı mücadelesiyle devrilmesi sonrası sürgün yaşadığı Kostarika’dan ülkesine döndü ve Kültür Bakanı olarak görev aldı.

 

 

Vatikan tarafından sevilmeyen ve kendisine ültimatom verilen Efsanevi devrimci şair, Üç Dünya Evi Onur Başkanlığını yürütüyor. Yaşar Kemal ve Orhan Pamuk'a da verilen Uluslar arası Frankfurt Kitap Fuarı Barış Ödülü’nü kazandı.

 

 

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa