Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

2. Avrupa Şiir Ödülleri Sahiplerini Buldu

Haber Tarihi: 2008-05-21

Gecenin açış konuşmasını yapan Platform Dergisinin yazı işleri müdürü Fuat Aslan, Platform Dergisinin Hollanda'da 8 yıldır düzenli olarak yayınlanan bağımsız, ilkeli, dürüst bir haber dergisi olduğunu belirterek, "Dergimiz, PLATFORM: dayanılan düşünce ya da düşüncelerin tümü, adına yakışır bir şekilde, her türlü görüşe saygı duyan ama hiç bir kurum ve kuruluşla organik bağı olmadan yayın hayatını sürdürmektedir." dedi. Bu tür şiir yarışmalarından amaçlarının bu güne kadar her hangi bir nedenle fırsat bulamamış olan yeteneklere fırsat vermek ve onları yeniden Türk edebiyatına kazındırmak olduğunu belirtti.

Geceye konuşmacı olarak katılanlardan ressam/şair Nuri Can, Avrupa'da Türk Edebiyatının Geliştirilmesi İçin Neler Yapılabilir? konusuna eleştirisel bir yaklaşım sergileyerek, "bugünkü köşe başını tutan edebiyatçıların kendilerinden başkasını görmediklerini" söyleyerek, Türk edebiyatının geleceğinden umutluyum ya da umutsuzum desem ayıp olur diye sitem etti. Süreli Yayınlar ve Bunun Avrupa'daki Türk Edebiyatına Katkıları konusunda görüşlerini açıklayan Avrupa Türk Demokratlar Birliği Hollanda başkanı Veyis Güngör, "Yeterince Türk yazarı yetiştiremedik" dedi. Bu sorunu aşmak için Hollanda yazarlar birliğinin kurulduğunu anlatan Güngör, burada yaşayan gençlere yazar olarak yetişmeleri için imkan sağlayacaklarını söyledi. Hollanda'da Türkçe olarak yapılan yayınların Türk dili ve edebiyatına olan katkılarının azımsanamayacağını söyleyen Güngör, bir çok toplantıda "Gurbet edebiyatının yalnız Türklere özgü bir şey olduğunun söylendiğini hatırlattı. Türkçemizin Yaşatılması ve Edebi Çalışmalar konusunda anadilin önemini anlatan Tilburg Üniversitesi öğretim görevlisi Kutlay Yağmur, Orta Asya'daki Türklerden verdiği örneklerle anadilin varlık nedenimiz olduğunu söyledi. Türkçe'nin bir öğretim dili olmayacağı yönündeki tezleri savunanları eleştiren Yağmur, Türkçe ile zaten yıllardır eğitim yapıldığını ve bunu tartışmanın bile yersiz olduğunu söyledi. Şiir ve Dil İlişkisini Fuzuli'den örnekler vererek anlatan Fatih Okumuş, "Kelimeler şiirin malzemesidir. Eğer kelimeler fakirleşirse şiir yazmak şurada dursun kendi aramızda bile anlaşamayız" dedi. Okumuş, kelimelerin de tek başına bir şey ifade etmeyeceğini, bunların iyice işlenmesi gerektiğini söyledi.

KomforTours, For Finance Türkiyem, Deniz Matbaası ve Laz Horeca'nın sponsorluğunu üstlendiği geceye bir çok şair ve gazetecinin yanı sıra kalabalık bir dinleyici kitlesi katıldı. Gelecek yıl yapılacak olan Platform Dergisi şiir yarışmasında yeniden buluşmak dilekleriyle ayrıldılar.

Dereceye Girenler

Birinci: Orhan Aras "Ağlama Ne Olursun"
İkinci: Hande Çalışkan "Düşlerim Vardı"
Üçüncü: Mansur İlhan Yakar "Nasihat"
Mansiyon: Aslan Karagül "Ah İstanbul, İstanbul"
Mansiyon: Hande Çalışkan "Hiç Gitme"
Mansiyon: Nurettin Ceran "Gurbet"
Mansiyon: Zayim Cemal "En Bölünmez Parçalara Ayırdım Yitik Arzularımı"
Mansiyon: Leyla Kaygun "Yeni Yıla Girerken"

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa