Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Uluslararası Yayıncılar Birliği Ödülü İrfan Sancı'nın

Haber Tarihi: 2010-10-10

 

 

Türkiye’de yargılanan İrfan Sancı, Uluslararası Yayıncılar Birliği’nin ödülünü aldı

 

CinSel’e yayın özgürlüğü ödülü
Uluslararası Yayıncılar Birliği, CinSel dizisinden çıkardığı kitaplar nedeniyle Türkiye’de yargılanan İrfan Sancı’yı Yayın Özgürlüğü Özel Ödülü’ne değer gördü. Yayın Özgürlüğü Ödülü ise ağır baskı altında dergi çıkaran Çeçen yayıncı Şovhalov’a verildi.

‘Muzır’ kitaplar
Bilindiği gibi, İrfan Sancı’nın Sel Yayıncılık’tan yayımladığı CinSel Kitaplar dizisinde yer alan Ben Mila’nın “Perinin Sarkacı”, Guillaume Apollinaire’in “Genç Bir Don Juanın Maceraları” adlı kitapları ve P.V. tarafından yayına hazırlanan “Görgülü ve Bilgili Bir Burjuva Kadınının Mektupları” adlı kitap, “müstehcen” oldukları gerekçesiyle geçen mayıs ayından bu yana yargılanıyor.

Galatasaray ve Bahçeşehir üniversitelerinin ilgili bölümlerinden gelen bilirkişi raporlarında kitapların edebi olduğu ve mahkûm edilemeyeceği belirtilmesine rağmen, yetişkinler için yazılmış olan bu kitaplar Başbakanlık Küçükleri Muzır Neşriyattan Koruma Kurulu’na gönderilmişti. Muzır Kurulu’ndan istenen raporun gelmemesi üzerine dava 2 Kasım 2010 gününe ertelenmişti.

Bu arada, Yayın Özgürlüğü Ödülü’ne değer görülen Çeçen yayıncı İsrafil Şovhalov, “Doş” (Söz) adlı derginin genel yayın yönetmeni. Ödülün, Şovhalov’a, dergiyi son derece ağır baskılar altında çıkarmakta gösterdiği cesaret ve kararlılıktan ötürü verildiği açıklandı.

Kaynak Metin CELAL

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa