Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Şehrime Ulaşamadan Bitirirken Yolumu

Haber Tarihi: 2008-05-21


“Şehrime Ulaşamadan Bitirirken Yolumu /
Nazım ve Vera Moskova'dan İstanbul'a”

Şair Nazım Hikmet'in, eşi Vera Tulyakova ile yaşamının son yıllarını geçirdiği Moskova'daki evinden getirilen özel eşyaları, Yapı Kredi Kültür Merkezi Sermet Çifter Salonu'nun ev sahipliği yapacağı “Şehrime Ulaşamadan Bitirirken Yolumu / Nazım ve Vera Moskova'dan İstanbul'a”  başlıklı sergi, 19 Ocak-22 Mart 2008 tarihleri arasında açık kalacak.
Şairin ve eşinin yaşam alanını yeniden canlandıracak sergiyi, Sadık Karamustafa tasarladı, küratörlüğünü de Melih Güneş yaptı.

Sergide, Nazım Hikmet'in, eşi Vera Tulyakova ile paylaştığı ve yaşamının son yıllarını geçirdiği Moskova'nın 2. Pesçannaya Sokağı'ndaki evinden getirilen pek çok özel eşyası yer alacak.

Pijamadan banka hesap cuzdanına kadar her şey

Nazım Hikmet ile Vera Tulyakova'nın bilinen bazı fotoğraflarına da yansıyan kıyafetlerinden örnekleri de içeren ve Nazım Hikmet'in Moskova'daki dünyasını, ilk kez sergilenen özel eşyalarıyla İstanbul'a taşıyan sergi, şairin yaşadığı mekana dair ilginç ayrıntıları izleyicilerle buluşturacak.
Vera Tulyakova'ya ait bazı kişisel eşyaların da yer alacağı sergi, Nazım Hikmet'i, sabahlığından pijamasına, yeleklerinden takım elbiselerine, cüzdanından telefon defterine, oyuncaklarından plaklarına, çoğu ilk kez sergilenen fotoğraflarından evlilik cüzdanına, üzerinde özel notları da bulunan 1963 yılı masa takviminden mektuplarına, daktilosundan kalem kutusuna, el yazmalarından bavuluna, imzalı kitaplarından banka hesap cüzdanına uzanan eşyalarını Pesçannaya Sokağı'ndaki evinden İstanbul'a getirecek.

Bu eşyalara, Vera Tulyakova'nın elbiseleri, şapkaları, ayakkabısı, seyahat çantası ve şairin ölümünden çok sonra gerçekleştirebildiği İstanbul gezisinin fotoğrafları ile yatak odalarının perdesi eşlik edecek.

Sergilenen eşyalar ve giysiler ile bunların bilgi metinlerini içeren ve sergiyle aynı adı taşıyan katalog ise Melih Güneş ve Vera Tulyakova'nın kızı Anna Stepanova'nın yazılarını bir araya getirecek.  İzleyiciler, bu eşyalar ve giysilerin çiftin yaşamında nereye denk geldiğini ve günlük hayatlarının neresinde durduğunu,

Yapı Kredi Yayınları'nın bu ay yayımlayacağı Vera Tulyakova imzalı “Bahtiyar Ol Nazım” adlı kitaptan alıntı yapılan metinlerden takip edebilecek.

“Eşyaları hasret gittiği İstanbul'da”
Melih Güneş, sergiye ilişkin şu görüşleri dile getirdi: “Bu sergiyle olanaklar elverdiğince, Nazım Hikmet'in Moskova'daki son yıllarının dünyasını, büyük ustanın hasret gittiği İstanbul'da, İstanbullularla buluşturmaya çalıştık. Nazım Hikmet ve Vera'nın birlikte yaşadığı evde bulunan eşya ve belgelerin sergilenmesi, genel ilke olarak kabul edildi. Sergide Vera'nın kullandığı, Nazım'ın etkisini taşıyan bazı giysiler ve eşyalar da yer alıyor. O eşyalar ki ak yakalı kara paltodaki 'kocaman sedef düğmeler' gibi Nazım Hikmet'in sanatının da içine girmişti.”

hh

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa