Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Kazım Koyuncu Ölümünün 5. Yılında Anıldı

Haber Tarihi: 2010-06-25

 

Kazım Koyuncu, ölümünün 5. yılında Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliğinin (TMMOB) düzenlediği etkinlikle anıldı.
''Kazım Koyuncu İçin Sokağa Şarkılar Söylüyoruz'' adlı etkinlik öncesinde Yüksel Caddesindeki İnsan Hakları Anıtı önünde basın açıklaması yapıldı.

TMMOB Ankara Şubesi adına açıklama yapan Adnan Zeytinci, 1986 yılındaki Çernobil faciasından sonra Karadeniz bölgesinde kanser vakalarının arttığını ve kanser nedeniyle pek çok ölümün meydana geldiğini söyledi.

Geleneksel Karadeniz müziğinin simge isimlerinden Kazım Koyuncu'nun da bu nedenle yaşamını yitirdiğini ifade eden Zeytinci, ''Ancak o, her şeye rağmen şarkılarını söyledi. Kazım Koyuncu, toplumun hiçbir sorununa yabancı kalmayan bir sanatçıydı. Onu genç yaşta aramızdan alan nükleere karşı da mücadelesi hala aklımızdadır'' dedi.

Koyuncu'nun mücadelesinin halen ona inananlar tarafından sürdürüldüğünü dile getiren Zeytinci, ''Kazım, şu an beden olarak aramızda değil ama türküleri, güler yüzü ve mücadelesi ile hatırlıyoruz'' diye konuştu.

Kazım Koyuncu'yu anmak için etkinlik düzenleyerek onu sevenleri bir araya getirdiklerini ifade eden Adnan Zeytinci, bu amaçla bir konser de gerçekleştirileceğini sözlerine ekledi.

Koyuncu'yu anma etkinliğinde bir araya gelen grup, ''Nükleere inat, yaşasın hayat'' şeklinde slogan attı. (A A)

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa