Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Tarlabaşı Yıkımı Yayıncıları da Vurdu

Haber Tarihi: 2010-06-23

 

 

Cumhuriyet’in “Belediye İstilası Yasalaştı” (18 Haziran) haberinin ardından, Tarlabaşı sakinleri korkulu bekleyiş dönemine girdi. Öteden beri yıkım söylentileriyle sürekli tedirgin edilen semt halkı, şimdi her an bu felaketi bekliyor. Yıkımdan etkilenecek esnaf arsında Sis Çanı Yayıncılık ve Broy Yayınevi de var.

 

AKP hükümetinin belediyelere yeni rant alanları açmak üzere “kentsel dönüşüm” adı altında başlattığı yıkımlardan Sulukule’nin ardı sıra Tarlabaşı da payını alacak. Tarlabaşı Mağdurları Derneği ise, iki yıldan beri sürdürdüğü hukuk savaşını etkin bir mücadeleye dönüştürmek üzere eylem hazırlıkları içinde (http://www.tarlabasimagdurlari.com/).

 

Geçtiğimiz yıl temmuz ayında yitirdiğimiz yazar Demirtaş Ceyhun, tüm dünyada ekonomik krizin başladığı günlerde, kurucusu olduğu Sis Çanı Yayıncılık’ı kapatmak yerine Beyoğlu Küçükparmakkapı’daki  bürosundan Tarlabaşı Eskiçeşme Sokağı’na taşıyarak direnme kararı almış, daha sonra Seyyit Nezir de kurucusu olduğu Broy Yayınevi’ni aynı binaya taşımıştı. Halen iki yayınevinin de yönetmenliğini sürdüren Seyyit Nezir, gelişmeler karşısında duygularını şöyle anlatıyor: “Dernek mensubu yurtsever gençler, geçen yıl Ceyhun’dan yardım istemişler, o da tatil dönüşü bir toplantıyla basının ilgisini çekme sözü vermişti. Ne yazık ki, beklenmedik ölümü nedeniyle bu girişim de yarım kalmıştı... Üzülüyoruz elbette. Tarlabaşı’nın tarihi değerlerine mi yanacaksın, o semtten başka yerde yaşama şansı olmayan on binlerce yoksul insanın mağdur edilmesine mi, çeyrek yüzyıldır yaşamakta olan iki yayınevinin kapanmak zorunda kalışına mı? Gençler, son bir umutla seslerini Kılıçdaroğlu’na duyurmaya çalışıyorlar.”

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa