Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ahmet Hamdi Tanpınar Şiir Yarışması sonuçlandı

Haber Tarihi: 2009-12-28

 

Bursa Osmangazi Belediyesi'nin Ahmet Hamdi Tanpınar  anısına düzenlediği  "Bursa'da Zaman" temalı  şiir yarışması sonuçlandı. 'Bursa’da Dört Mevsim' adlı şiiriyle Ercan Yılmaz birinci oldu.

Her yıl edebiyatın değişik bir dalında düzenlenen Ahmet Tanpınar Yarışması'nın dokuzuncusu bu yıl "Bursa'da Zaman" temalı olarak şiir dalında yapıldı ve yarışmaya yarışmaya 360 şair katıldı.  Hilmi Yavuz, Prof. Dr. Füsun Akatlı, M. Önal Mengüşoğlu, İhsan Deniz, Doç. Dr. Erdoğan Erbay, Beşir Ayvazoğlu ve Prof. Dr. Dilek Doltaş'tan oluşan seçiciler kurulu yaptoğı değerlendirmede; Adapazarı'ndan katılan Ercan Yılmaz'ın 'Bursa'da Dört Mevsim' adlı şiirini birinciliğe. Manisa'dan katılan A. Osman Dönmez'in 'Yitik Zaman Fotoğrafları' adlı şiirini ikinciliğe, Erzurum'dan katılan Yaşar Bayar'ın 'Kelam Geometri ve Güz' adlı şiirini üçüncülüğü uygun buldu. Önder Kurt ve Erkan Yılmaz da mansiyonla ödüllendirildi..

Kazananlara ödülleri 24 Ocak 2010 tarihinde gerçekleştirilecek ödül törenle verilecek. Yarışmaya gönderilen şiirler önceki yıllarda olduğu gibi kitap haline getirilecek ve ödül töreninde okuyucuyla buluşacak.

 

 Ercan YILMAZ(1977-  )

4 Mart 1977'de Geyve'de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Adapazarı'nda, yükseköğrenimini ise 1999 yılında KTÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde tamamladı.  Bir süre Trabzon Yomra Fen Lisesi'nde Edebiyat öğretmenliği yaptı. Halen Sakarya Cemil Meriç Sosyal Bilimler Lisesi'nde Öğretmenlik görevini sürdürüyor.
Ada dergisinin editörlüğünü yapan Yılmaz'ın şiir ve yazıları çeşitli dergilerde yayımlandı. İlk kitabı  'Âherli Zamanlar' Can Yayınları'ndan, İncire Yemin adlı kitabı Aşina Kitaplar'dan yayımlandı.

Yapıtları:
Aherli Zamanlar (Şiir, 2002, Can Yayınları)
İncire Yemin (Şiir, 2007, Aşina Kitaplar)
Ada'da Zaman (deneme)

Ödülleri:
2009 Ahmet Hamdi Tanpınar Şiir Yarışması


Ahmet Hamdi Tanpınar Ödülü'nü bu güne dek kazananlar

2009 Şiir / Ercan Yılmaz 'Bursa’da Dört Mevsim'  şiiri ile
2008 Deneme /  Arzu Çağlar 'Bursa'nın Cümle Kapısı' adlı denemesiyle (Şehir, Kültür ve Yaşantı Odağında Bursa'da Şimdiki Zaman adıyla kitaplaştırıldı)
2007 Roman / Cem Kalender  'Klan' adlı yapıtıyla (Klan adıyla kitaplaştırıldı),
2006 Araştırma-İnceleme / Ali Osman Dönmez 'Tanpınar’ın Şiir Estetiği ve Bursa Algısı Işığında Bursa’da Zaman Şiirini Okuma Denemesi' adlı incelemesiyle. (Tanpınar ve Bursa araştırmaları adıyla kitaplaştırıldı),
2005 Hikâye / İzzet Harun Akçay 'Ceren' adlı öyküsü ile (Geniş Zamanlı Hikâyeler adıyla kitaplaştırıldı)
2004 Makale / İsmet Emre "Tan'ın Pınar'a Eriştiği Şehir:Bursa" adlı makalesi ile  (Tanpınar'ın Dünyasında Bursa-Taşlarda Gülen Rüya adıyla kitaplaştırıldı)
2003 Mektup / Saliha Malhun 'Yeşil Kentin Papirüsleri' adlı mektupla (Bursa'ya Ütopik Mektuplar adıyla kitaplaştırıldı)
2002  Şiir / Nuri Demirci 'Bursa Taşı' adli şiiri ile (Tanpınar ve  Bursa Şiirleri adıyla kitaplaştırıldı)
2001 Deneme /  Yücel Balku "Koza'nın Kapıları" adlı denemesi ile  (Tanpınar ve Bursa Denemeleri adıyla kitaplaştırıldı)

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa