Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mersin Kenti Edebiyat Ödülü Nezihe Meriç'in

Haber Tarihi: 2008-05-21

Mersin Kenti Edebiyat Ödülü Nezihe Meriç'in

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası’nın desteği ile düzenlenen 'Mersin Kenti Edebiyat Ödülü'nün bu yılki sahibi Nezihe Meriç oldu.

Özdemir İnce, Prof. Dr. Dilek Doltaş, İpek Ongun, Celal Soycan ve Hüseyin Ferhad’dan oluşan ödül Seçici Kurulu, oy birliği ile  bu yılkı ödülün Nezihe Meriç'i değer gördü.

Geçen gün Mersin'de düzenlenen törenle ödülünü alan Meriç konuşmasında “Sanat adına hep kederler, sıkıntılar içinde yaşıyoruz, hep yadsımak istiyoruz, ancak beceremiyoruz. Bir duman var üstümüzde ve bu dumanı dağıtmak mecburiyetindeyiz.” dedi. Törende Mersin Valisi Hüseyin Aksoy, şair Celal Soycan,  Kültür ve Turizm Bakanlığı Güzel Sanatlar Genel Müdürü Doç . Dr. Ayşenur İslam ve eleştirmen Doç. Dr. Füsun Akatlı'da birer konuşma yaptı.



Nezihe MERİÇ (1925-  )

28 Şubat 1925’te Gemlik’te (Bursa) doğdu. Babasının görevi nedeniyle çocukluğu, doğudan batıya doğru Anadolu'nun çeşitli illerinde geçti. Eskişehir Lisesi'nden mezun oldu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı ile aynı üniversitenin Felsefe bölümlerine devam ettiyse de, öğrenimini tamamlamadan ayrıldı. Öğrenim süresinde Verda Ün'le piyano çalıştı. Uzun süre Heybeliada İlkokulu'nda müzik öğretmenliği yaptı. 1956'da Salim Şengil'le evlendi. Salim Şengil'in kurucusu olduğu Dost Yayınları'nın ve Dost dergisinin yönetiminde görev aldı. Yayınevinin yayınladığı Názım Hikmet’in kitaplarının mahkûm edilmesi nedeniyle (yayınların sorumlu yönetmeni olduğu için) 12 Mart döneminde birkaç yıl kaçak yaşamak zorunda kaldı.
İlk yazısı N.Ufuk imzasıyla İstanbul Dergisi’nde (15 Şubat 1945) çıktı. "Toplu yaşayışlarda bile kendi iç yalnızlıklarını sürdüren genç kız ve kadınları anlatmaktaki başarısı ile tanındı." Öyküleri ABD, Almanya, Fransa ve Rusya’da yayımlanan çeşitli antolojilerde yer aldı. Oyunları İstanbul’da ve Almanya’da sahnelendi.

Korsan Çıkmazı’yla Türk Dil Kurumu 1972 Roman Ödülü’nü, Bir Kara Derin Kuyu ile 1990 Hikáye Armağanı’nı, Yandırma’yla da 1998 Sedat Simavi Edebiyat Ödülü’nü kazandı. Son olarak kendisine, bütün yapıtları için, 2007 Mersin Kenti Edebiyat ödülü verildi.

Yapıtları:

Öykü:
Bozbulanık (1953)
Topal Koşma (1956)
Menekşeli Bilinç (1965)
Dumanaltı (1979)
Bir Kara Derin Kuyu (1989)
Yandırma (1998)
Toplu Öyküler - 1
Toplu Öyküler - 2

Roman:
Korsan Çıkmazı (1961)
Boşlukta Mavi (1992)

Oyun:
Sular Aydınlanıyordu (1970)
Sevdican (1992)
Çın Sabahta (1995)
Toplu Oyunlar

Çocuk kitabı:
Alagün Çocukları (1976)
üçük Bir Kız Tanıyorum Altı Yaşında (1992)
Küçük Bir Kız Tanıyorum Yedi Yaşında (1992)
Küçük Bir Kız Tanıyorum Sekiz Yaşında (1993)
Küçük Bir Kız Tanıyorum Dokuz Yaşında (1994)
Küçük Bir Kız Tanıyorum On Yaşında (1996)
Küçük Bir Kız Tanıyorum On Bir Yaşında (1996)
Küçük Bir Kız Tanıyorum On İki Yaşında (1998)
Ahmet Adında Bir Çocuk (1998)
Dur Dünya Çocukları Bekle (1999)

Ödülleri:
Türk Dil Kurumu Roman Ödülü (1962) Korsan Çıkmazı romanı ile.
Sait Faik Hikâye Armağanı (1990) Bir Kara Derin Kuyu ile.
Sedat Simavi Edebiyat Ödülü 1998 Yandırma ile.
Mersin Kenti Edebiyat Ödülü 2007

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa