Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mudanya Şiir Treni 6 Aralık'ta...

Haber Tarihi: 2009-12-05

 

 

MUDANYA’DA BİR İLK: “MUDANYA ŞİİR TRENİ”

Türkiye Yazarlar Sendikası (TYS), Bursa Yazın ve Sanat Derneği ( BUYAZ), Mudanya Gazeteciler Derneği (MGD) ile Mudanya’da çıkmakta olan Eliz Edebiyat dergisinin girişimiyle Mudanya Belediyesinin ev sahipliğinde “MUDANYA ŞİİR TRENİ” başlıklı şiir (edebiyat) etkinliği düzenlenecektir. Etkinliğin gerekçesi ve programı aşağıda sunulmuştur.

Etkinlik Adı
Mudanya Belediye Başkanlığının ev sahipliğinde yapılacak şiir etkinliğinin adı “MUDANYA ŞİİR TRENİ” olarak benimsenmiştir.

Amaç
Mudanya’da başlatılacak etkinlik, şirin kentimizin adını edebiyat sanat alanında da duyurmak için düzenlenecektir. Havası temiz, çevresi temiz, sahil incisi Mudanya’da şiirle buluşmayı geleneksel hale getirmek, Türk şiirine olanaklar elverdiğince katkıda bulunmak ve sürekliliği sağlamak için çaba harcanacaktır. O çerçevede, çağırılacak konuk şair ve yazarların ürünlerini kendi seslerinden dinleme, dinletme ortamı hazırlanacaktır. Mudanya’da çıkan eliz edebiyat dergisi ve İhsan Üren Evi çalışmalarını şiir dünyasına daha yakından tanıtmak; yanı sıra tarihi Mudanya treninin anısını gündemde tutmak ve de edebiyatın, şiirin Mudanyalılara yakınlığını, ilçenin estetiğe, sanata açık yüzünün gösterilmesini sağlamak etkinliğin temel amacı olacaktır.

Süre
Etkinlik yılda bir kez ve bir gün olacak, Mudanya içerisinde Uğur Mumcu Kültür Merkezi’nde üç oturumluk toplantılar halinde yürütülecektir. Açılış töreni tarihi Mudanya İstasyonunda yapıldıktan sonra, konuklara Mudanya merkezi ile Mütareke binası tanıtılacak, tarihi tren hakkında bilgi verilecektir. Öğleden sonra Uğur Mumcu Kültür Merkezinde şairlerin konuşmaları ve kendi sesinden şiirleri dinlenecek. Devamında, izleyicilerle söyleşi yapılacak, kapanışta konuklar kitaplarını imzalayacaktır.

“MUDANYA ŞİİR TRENİ” ilk etkinliği 6 Aralık 2009,Pazar günü saat 13.00 – 17.00 arası gerçekleştirilecektir. Çağrılı şairler ve söyleşi başlıkları aşağıdaki gibidir:

1 – Hüseyin ALEMDAR : “Yeşilçam ve Şiir”
2 – Onur CAYMAZ : “Sokak ve Şiir”
3 – Mehrizat POYRAZ : “Okul ve Şiir”

Tüm şiir severler, Bursa ve Mudanya halkı davetlimizdir

 

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa