Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mallerme Şiir Ödülü Dağtekin'in

Haber Tarihi: 2008-05-21


Mallerme Şiir Ödülü Dağtekin'in

Fransız şiirinin en önemli ve saygın ödülü olan Mallerme Şiir Ödülü'nu “Sadece Ateşsiz Bir Köprü” (Juste un pont sans feu) isimli son şiir kitabı ile Şeyhmuz Dağtekin aldı. Dağtekin ödülünü Fransız Pen Klübü’nde düzenlenen törenle aldı. Törende konuşan Mallarme Akademisi Başkanı Lionel Ray, Dağtekin’in Fransızcayı sonradan öğrenmesine rağmen bu dilde bu kadar güzel şiirler yazmasını müthiş bir başarı olarak değerlendirdi.

Şiirlerini Kürtçe yazmadığı ve Kürt sorununu yazmadığı için eleştirildiğini söyleyen Dağtekin törende şiirlerden örnekler vererek “Bakın ben Fransızca yazıyorum ama her şey bunun içinde” dedi.

Paris’teki Fransız Pen Klübü’nde düzenlenen ödül törenine birçok Fransız şair ve yazar katıldı. Törende konuşan Mallarme Akademisi Başkanı Lionel Ray, Şeyhmus Dağtekin’in Fransaya yetişkin çağında gelmesine ve Fransızcayı 22 yaşından sonra öğrenmeye başlamasına rağmen bu dilde müthiş yaratıcı şiirler yazmasının muhteşem bir olay olduğunu belirtti. Ödül töreninde, Dağtekin’in şiirlerinden örnekler okuyan Ray, Şeyhmus Dağtekin’in tıpkı ünlü şairler Gerard de Nerval ve Arthurd Rimbaud gibi Fransız diline yeni kavramlar ve söylemler kazandırdığını ve bunun çok önemli olduğunu vurguladı. Dağtekin’in dil ve kültürler arasında köprüler ördüğünü ifade eden Ray, “Köprüler hem birleşmek için hem de mesafe almak içindir” dedi.

Mallarme Akademisi Başkan Yardımcısı Sylvestre Clancier ise törende yaptığı konuşmada, Şeyhmus Dağtekin’in şiirinde Fransızca dilini ustaca kullanmasının yanı sıra bu dile getirdiği yeni derinlik, yeni sesler ve müzikalite ile yepyeni bir pencere açtığını ifade etti.

Daha önce ‘Les Chemins du nocturne’ adlı şiir kitabı ile Uluslararası Yvan Goll Şiir Ödülü’nü de kazanan Şeyhmus Dağtekin’in, ‘À la source, la nuit’ romanı da 2004 yılında Fransızca Konuşan 5 Kıta Özel Ödülü’ne layık görülmüştü. ‘Juste un pont sans feu’, Şair Dağtekin’in diğer şiir kitaplarını da yayınlayan Le Castor Astral Yayınları’ndan geçtiğimiz haziran ayında çıktı.


Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa