Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Demirtaş Ceyhun aramızdan ayrıldı

Haber Tarihi: 2009-07-29

 

 

Demirtaş Ceyhun aramızdan ayrıldı

 

Edebiyatımızın büyük kaybı...
Yazar Demirtaş Ceyhun yaşama veda etti. Usta yazar bir süredir Alman Hastanesi'nde tedavi görüyordu.

Tedavi gördügü Alman Hastanesi'nde "Pnömoni" (zatürre) tanısıyla 28 günden beri yoğun bakım servisinde yatan yazar Demirtaş Ceyhun'un, bugün saat 15.00 sıralarında hayatını kaybetti. Hastanede bulunan Ceyhun'un oğlu Ozan Ceyhun, babasının çok onurlu bir hayat sürdüğünü ve ölümüyle de kendisini güzelliklerin karşılıyacağına inandıklarını söyleyerek, "Biz çocukları olarak onun ile gurur duyuyoruz. Babamı 12 Eylül'de yanımızdan alıp götürdüler ve biz ondan ayrı kalmıştık. Kendisi hep güzellikleri hakeden bir insandı. Gideceği yerde de hep huzurlu olacaktır. Buna inanıyoruz. Babamı seven herkesin yarın cenaze de yanında olmak isteyeceğini biliyoruz" dedi. Demirtaş Ceyhun'un hastanede kaldığı müddet boyunca tedavisini yakından takip eden Alman Hastanesi Yoğun Bakım Direktörü Dr. Tülin Erdem, zatüre ve buna bağlı ağır solunum yetmezliği tanısı ile habtamız yoğun bakım servisine yatırıldı. 28 gündür burada tedavi görüyordu. Tedavisinde bir dönem iyileşme oldu. Fakat sonra ikincil enfeksiyon ile toplu organ yetmezliği oluştu. Bugün hastamızı tüm müdehalelere rağmen kaybetmiş bulunuyoruz" diye konuştu. Ceyhun için yarın ikinde namazına mütakip Teşvikiye Camii'nde cenaze namazı kılınacağı ve ardından da Aşiyan Aile Mezarlığına da defin edileceği öğrenildi.

DEMİRTAŞ CEYHUN HAKKINDA...

Yazar Demirtaş Ceyhun, 1959 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümünü bitirdi.

Genelde toplumsal konuların irdelenmesine yönelen eserler veren Ceyhun'un ilk hikâyeleri 1955 yılında Yeni Ufuklar dergisinde yayınlanmaya başlandı. Yazarlığının ilk döneminde kişisel sorunlar üzerine eserler veren Ceyhun'un konulara bakış açısı, cinsel ve ruhsal sorunlara getirdiği farklı yaklaşımlar dikkati çekti. Ancak yazarın günümüzde kitlelerce tanınması, daha sonraları çağdaş içeriği ağır basan, toplumsal gerçeklerin kökenlerine yönelen inceleme eserleri ile olmuştur.

Ceyhun, Asya adlı romanıyla 1970 TRT ödülünü, Çamasan adlı eseriyle 1973 Sait Faik Hikaye Armağanı'nı kazandı.

Yazarın ayrıca Horozlu Ayna isimli bir çocuk hikâye kitabı da bulunmaktadır. Demirtaş Ceyhun haftalık Aydınlık'ta köşe yazıları yazmaktaydı.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa