Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

PEN Türkiye Merkezi Başkanlığına İnci Aral seçildi

Haber Tarihi: 2009-06-05

 

Uluslararası Yazarlar Birliği PEN Türkiye Merkezi’nin başkanlığına yazar İnci Aral seçildi.

PEN Olağan Genel Kurulu yapıldı. İnci Aral görevi önceki başkan Tarık Günersel‘den devraldı. İkinci Başkanlığa Özcan Karabulut, İç Genel Sekreterliğe Sezer Ateş Ayvaz, Dış İlişkiler Sekreterliğine Prof. Dr. Aysu Erden, Saymanlığa Ayten Mutlu, üyeliklere de Halil İbrahim Özcan ve Tarık Günersel getirildi.

1950’de kurulan PEN Türkiye Merkezi'in ilk başkanı Halide Edip Adıvar oldu. 12 Eylül'de Faşit yönetim tarafından kapatılan PEN Yaşar Kemal‘in çabasıyla 1989’da tekrar açıldı. İnci Aral, PEN Türkiye Merkezi'nin Halide Edip Adıvar ve Nebile Direkçigil'den sonraki üçüncü kadın başkanı ünvanını aldı. Kuruluşundan günümüze Halide Edib Adıvar, Yaşar Kemal, Nebile Direkçigil ve Tarık Günersel dışında Refik Halit Karay, Sabri Esat Siyavuşgil, Yaşar Nabi Nayır, Tahsin Yücel, Şükran Kurdakul, Alpay Kabacalı ve Üstün Akmen gibi isimler başkan olarak görev aldı.

Farklı ülke ve görüşteki dünya yazarları arasında iletişimi sağlamak, dayanışma ve kardeşliği geliştirmek ve ifade özgürlüğünü savunmak. PEN, ayrım gözetmeden edebiyatın bütün dillerdeki gelişimine katkıda bulunmayı amaçlayan Uluslararası PEN 104 ülkede 145 merkezi ve 15 bin üyesi bulunan PEN’in Türkiye Merkezi'nin 380 üyesi bulunuyor.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa