Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

'Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü' Berfe'nin

Haber Tarihi: 2009-03-18


Ceyhun Atuf Kansu anısına düzenlenen ve yazın dünyamızda önemli bir yeri olan 'Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü'nü 'Çıkrık' adlı yapıtıyla Süreyya Berfe kazandı.

Adnan Binyazar, Müslim Çelik, Refik Durbaş, Şükrü Erbaş ile Kansu ailesinin temsilcilerinden oluşan seçici kurul, 1 Şubat 2008 - 1 Şubat 2009 tarihleri arasında yayımlanan şiir kitaplar arasından Süreyya Berfe'nin 'Çıkrık' adlı yapıtını ödüle değer buldu.

Berfe'ye ödülü, 26 Mart'ta Çankaya Belediyesi Çağdaş Sanatlar Merkezi'nde düzenlenen törenle verilecek.

1986 yılında ilki düzenlenen Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü'nü, ilk olarak 1993 yılında Sıvas'ta yitirdiğimiz Behçet Aysan “Eylül'' yapıtıyla, geçen yıl ise İlyas Tunç'un 'Sesler, İncelikler' adlı dosyasıyla kazanmıştı.


Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü'nü kazananlar

1986'da Behçet Aysan "Eylül"
1987'de Şükrü Erbaş, "Yolculuk"
1988'de Emirhan Oğuz, "Ateş Hırsızları Söylencesi"
1989'da Müslim Çelik, "Peryavşan",
1990'da Salih Bolat, "Karşılaşma"
1991'de Ahmet Ada, "Aşk Her Yerde"
1992'de Hüseyin Yurttaş, "Kod Adı Mansur"
1993'te Hidayet Karakuş, "Sesini Bana Bırak"
1994'te Abdülkadir Budak, "imzası Gül"
1995'de Ali Cengizkan, "Sürek Avmda Dünya"
1996'da Gültekin Emre "Taşı Sula"
1997'de Oya Uysal, "Uçuruma Düşen Nehir"
1998'de Ahmet Uysal "Suyla Sınanmış Şiirler"
1999'da Hicri izgören "Suç Duyurusu"
2000'de Hüseyin Peker "Yer Bezinden Bir Köle"
2001'de Arif Berberoğlu "Ateşin Düştüğü Yer"
2002'de Ahmet Özer "Sözümüz Vardı"
2003'te Turgay Fişekçi "Kumral Gökkuşağı"
2004'te Aydın Hatipoğlu"Yalnız Karanfil Sokağı"
2005'te Hüseyin Atabaş "Yorgun Denge"
2006'da Çiğdem Sezer "Dünya Tutulması
2007'de Cengiz Bektaş "Dün Bugün"
2008'de İlyas Tunç'un "Sesler, İncelikler"
2009'da Süreyya Berfe "Çıkrık"

 
Süreyya BERFE (1943- )

1943 yılında İstanbul’da doğdu. Asıl adı Hikmet Süreyya Kanıpak'tır. Çanakkale Lisesi’ni bitirdikten sonra iki yıl İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ne devam etti. Hukuk öğrenimini yarıda bırakarak aynı üniversitenin Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nden mezun oldu. Askerliğini yedek subay öğretmen olarak yaptı. Askerlik sonrası Arkın Yayınevi ve Can yayınevinin çocuk kitapları bölümünde çalıştı. Ali Özgentürk ile 'Asyalı' dergisini çıkardı. Reklam şirkelerinde çalıştı. Halen metin yazarlığı yapıyor.

Bir süre şiirlerinde Süreyya Kanıpak adını kullandı. İlk şiiri 'Zeren' dergisinde yayımlandı. Düzlem, Zeren, Yelken, Yön, Türk Dili, Soyut gibi dergilerde yayımlanan şiirleriyle tanındı. Türkiye Milli Talebe Federasyonu'nun açtığı yarışmada "Kasaba" adlı şiiri birincilik kazanınca ünlendi. Sonraki yıllarda şiir ve yazıları Papirüs, Yeni Dergi, Şiir Sanatı, Yazı, Forum, Oluşum, Ant, Yeni Edebiyat, Yeni a, Birikim, Milliyet Sanat, Defter, kitap-lık, Gösteri dergileriyle Yeni Gazete ve Ulus gazetelerinde yayımladı.

İlk yıllarda İkinci Yeni etkisinde kaldı, toplumsal olaylardan ve Nâzım Hikmet'in yapıtlarından etkilenerek 1960 kuşağı olarak anılan İsmet Özel, Ataol Behramoğlu, Refik Durbaş, Egemen Berköz gibi şairler arasında yer aldı. Şiirden ödün vermeden, sloganlaştırmadan halk şiiri geleneğinin zengin kaynağından beslenen yeni bir şiir dili kurmanın olanaklarını aradı. Yapıtlarında tutarlı bir çağrışım zinciri, tutarlı bir görüntü sevgisi ve her şeye bakmak isteyen bir derviş tarzı sezilir.

Yapıtları :
Gün Ola… (1969, FKF)
Savrulan (1971, Yücel Yayınları)
Hayat ile Şiir (1980, Hür Yayın)
Ufkun Dışında (1985, de Yayınevi)
Şiir Çalışmaları (1992, Can Yayınları)
Ruhumun (1998, Yapı Kredi Yayınları)
Kalfa (1999, Yapı Kredi Yayınları)
Seçme Şiirler (2001, Adam Yayınları)
Nâbiga (2001, Adam Yayınları)
Seni Seviyorum (2002, Adam Yayınları)
Foklar Söyledi Ben Yazdım (2005, Yapı Kredi Yayınları)
Çıkrık (2007)

Çocuk Kitapları :
İlkokullar İçin Matematik (1976, Milliyet Yayınları)
Çocukça (2006, Tudem Yayınları)
Eksik Alfabe (2006, Tudem Yayınları)

Ödülleri :
1966 TMTF Kültür Yarışması Şiir Dalı Birincilik Ödülü
1992 Cemal Süreya Şiir Ödülü
2002 Behçet Necatigil Şiir Ödülü
2002 Orhon Murat Arıburnu Şiir Ödülü
2009 Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü


Ceyhun Atuf KANSU (1919-1978)

1919'da İstanbul’da doğdu. Babası, eğitimci ve politikacı Nafi Atuf Kansu'dur. Küçük yaşta annesini kaybetti. Babasıyla birlikte 1921'de Ankara'ya gitti. Ankara Gazi Lisesi'ni bitirdi. İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden mezun oldu. Ankara Numune Hastanesi’nde çocuk hastalıkları uzmanı oldu. Turhal Şeker Fabrikası, Ankara Şeker Fabrikası ve Etimesgut Şeker Fabrikası'nda hekimlik yaptı. 17 Mart 1978’de Ankara’da öldü.

Yazın yaşamı lise yıllarında okul dergisinde yayımlanan şiirleriyle başladı. Sonraki yıllarda yazı ve şiirleri İnkılapçı Gençlik, Ülkü, Yücel, Millet, İstanbul gibi dergilerde yayımlandı. İlk şiirini hece ölçüsü ve halk şiiri geleneği ile yazdı, sonradan serbest ölçüyü benimsedi. Halk dilinden, halk söyleyişlerinden geniş biçimde yararlandı. Toplumsal sorunlara ağırlık verdi, halkın özlemlerini, sevinçlerini, acılarını ve yaşama savaşımını coşkulu bir söyleyişle dile getirdi. Şiirlerinin kaynağını hoşgörü, insanlık sevgisi, ulusal bağımsızlık ve doğa oluşturdu. Öyküleri ve masalları, Vakit ve Ulus gazeteleri ile Varlık, Seçilmiş Hikayeler ve Çocuk dergilerinde yayımlandı. Anısını yaşatmak için, ilki 1986'da düzenlenen şiir ödülü kondu.

Yapıtları:

Şiir:
Çocuk Bahçesinde (1941)
Bağbozumu Sofrası (1944)
Çocuklar Gemisi (1946)
Yanık Hava (1951)
Haziran Defteri (1955)
Yurdumdan (1960)
Bağımsızlık Gülü (1965)
Sakarya Meydan Savaşı (1970)
Buğday, Kadın, Gül ve Gökyüzü (1970)
Tüm Şiirleri (iki cilt ölümünden sonra, 1978)
Arılar
Bekleyen Kadının Günü
Çocukluk Aşkı
Dünyanın Bütün Çiçekleri
Kar Türküsü
Kızamuk Ağıdı
Lirik Şarkı
Lumumba
Uyuyan Güzel Anneye
Uzun Hava

Makale ve Denemeler:
Devrimcinin Takvimi (1962)
Ya Bağımsızlık Ya Ölüm (1964)
Köy Öğretmenine Mektuplar (1964)
Atatürkçü Olmak (1966)
Atatürk ve Kurtuluş Savaşı (1969)
Balım Kız Dalım Oğul (1971)
Halk Önderi Atatürk (1972)
Cumhuriyet Ağacı (1973)
Sevgi Elması 1972

Ödülleri:
1965 Türk Dil Kurumu Deneme Ödülü / Köy Öğretmenine Mektuplar ile.
1966 Yeditepe Şiir Armağanı
1970 Behçet Kemal Çağlar Ödülü / Sakarya Meydan Savaşı ile.


Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa