Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Metin Altıok Şiir Ödülü 2007

Haber Tarihi: 2008-05-21

Metin Altıok Şiir Ödülü 2007

 

 

 

Temmuz 1993'te İslamcı gruplar tarafından yakılan Madımak Otelinde yaşamını yitiren   Metin Altıok adına Kırmızı Yayınları tarafından "Metin Altıok Şiir Ödülü" düzenleniyor.

 

 

Katılım Koşulları:

 

Ödüle, her yılın 1 Ocak ile 31 Aralık tarihleri arasında ilk baskısı yayımlanmış şiir kitapları ya da bir şairin ilk baskısı yapılan toplu şiirleri kitap olarak katılabilir.

 

 

 

Ödül için adaylar kendileri başvurabilecekleri gibi yayınevi, dernek, üniversite vb. kurum ve kuruluşlar ve seçici kurul üyeleri tarafından da önerilebilirler.

 

 

 

İster kendi başvursun ister diğer yollarla aday gösterilsin katılımcılardan ödüle katılmayı kabul ettiklerini belirten imzalı bir onay belgesi istenir. .

 

 

 

Kitapların yayın tarihlerini izleyen yılın 15 Ocak gününe kadar ödül yazmanlığına 8 adet olmak üzere teslim edilmiş olmaları gerekir.

 

 

Ödül:

 

Ödül tutarı 5.000 YTL'dir ve ödül Kırmızı Yayınları tarafından verilir.

 

Kazanana ayrıca ödülü simgeleyen bir heykelcik ve el yazısıyla yazılmış, altında bütün seçici kurul üyelerinin ıslak imzaları bulunan bir berat sunulur.

 

 

 

 

Ödül, Metin Altıok'un doğum günü olan 14 Mart'ı takip eden hafta içinde (14-21 Mart arası) belirlenecek bir günde törenle verilir.

 

 

•Ödül paylaştırılmaz ve tek kitaba verilir.

 

 

Seçici Kurul:

 

Gülten Akın, Füsun Akatlı, Doğan Hızlan, Talat Sait Halman, Ülkü Tamer, Eray Canberk, Enver Ercan.

 

Seçici Kurul her yıl 1 5 Şubat - 1 Mart tarihleri arasında toplanır.

 

Seçici Kurul kararı, ödül yazmanlığı tarafından basına açıklanır ve kazanan şaire bildirilir.

 

 

 

Başvuru Adresi:

 

Kırmızı Yayınları Bağdat Caddesi  142 / 13  Maltepe - İSTANBUL

 

Tel: 0 216 371 36 29

 

 

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa