Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ahmet Hamdi Tanpınar Ödülü Arzu Çağlar'ın

Haber Tarihi: 2008-12-29

 

Her yıl edebiyatın farklı bir dalında düzenlenen, bu yıl "deneme" dalında verilen Ahmet Hamdi Tanpınar Ödülü'nü "Bursa'nın Cümle Kapısı" adlı yapıyıla Arzu Çağlar kazandı.

Osmangazi Belediyesi ve Yerel Gündem 21'in birlikte düzenlediği Ahmet Hamdi Tanpınar Ödülü'nün Prof. Dr. Abdullah Uçman başkanlığında Prof. Dr. Durali Yılmaz, Dr. Alim Kahraman, Cemal Şakar, Mücahit Koca ve Yasin Doğru'dan oluşan Seçici Kurulu yaptığı değerlendirmede, yarışmaya İstanbul'dan katılan Arzu Çağların  "Bursa'nın Cümle Kapısı" adlı yapıtını birinciliğe, Erzurum'dan katılan Yaşar Bayer'in "Bursa; Şehirler Kitabının Dibacesi" adlı yapıtını ikinciliğe, Ankara'dan katılan Özlem Binel'in "Burçak Kapısı" adlı yapıtını üçüncülüğe uygun buldu.

Seçici kurul ayrıca Mükrime Dilekçi'nin "Ruhumuzla Konuşan Şehir" ve Zülfiye Yazıcı'nın "Ah Şehir! Rüya Şehir" adlı yapıtlarına mansiyon verilmesini, seçilen 15 yapıtın ise kitap haline getirilmesini kararlaştırıldı.

Ödüller, Tanpınar'ın ölüm yıldönümü olan 24 Ocak 2009'da törenle sahiplerini bulacak.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa