Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Kültür ve Sanat Büyük Ödülü Çetin Altan’ın

Haber Tarihi: 2008-12-25

 

Kültür Bakanlığı tarafından her yıl verilen “Kültür ve Sanat Büyük Ödülü” edebiyat ve gazetecilik alanında yaptığı çalışmalar nedeniyle Çetin Altan’a verildi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan dün yapılan açıklama şöyle: “Bakan Ertuğrul Günay başkanlığındaki Değerlendirme Kurulu’nun yaptığı değerlendirmede, ödülün Türk edebiyatı ve gazetecilik alanında uzun soluklu çalışmaları, üretken ve kişilikli tavrı, başta deneme, roman, tiyatro oyunları olmak üzere edebiyatın hemen her türünde ürünler vermesinin yanı sıra gazetecilik alanında bir ekol oluşturması, ‘Şeytanın Gör Dediği’ adlı köşe yazılarında halk kültürüne ve fıkralara bilgece yer vermesi, yazılarında başlangıcından itibaren demokrasiden taviz vermemesi, her dönemde ve her koşulda bu tavrı kararlılıkla sürdürmesi, siyasi, sosyal ve kültürel hayatımıza yaptığı bu önemli katkıların yanı sıra aydın deneyimini ve birikimini ailesinden başlayarak topluma, özgün düşünce duyarlılığıyla aktarması göz önünde bulundurularak Çetin Altan’a verilmesine karar verildi.”

Çetin Altan, ödülü süpriz olarak karşıladı ve çok sevindiğini, çocuklar gibi neşelendiğini söyledi.

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa