Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ali Rıza Ertan Şiir yarışması sonuçlandı

Haber Tarihi: 2008-05-21


BUCA BELEDİYESİ 12. ALİ RIZA ERTAN YARIŞMASI SONUÇLANDI

Buca Belediyesi tarafından bu yıl on ikincisi düzenlenen Ali Rıza Ertan Şiir Yarışması sonuçlandı. 98 şairin katıldığı yarışmada Hatay, Antakya'dan katılım sağlayan Murathan ÇARBOĞA "Hayat Hiçbir Zaman Yetmeyecek Şiir'e" adlı yapıtıyla Ali Rıza Ertan Şiir ödülünü kazandı. Samsun'dan katılan Özkan SATILMIŞ ise " Çıngırak Orman'ı" adlı yapıtıyla başarı ödülünü aldı.
Jüri ayrıca Eskişehir'den katılım sağlayan Olcay ÖZMEN'e "Zebercet Cimrisi" adlı yapıtıyla ve İzmir'den katılan Mehmet ERSOY'a "Sokağımda İntihar Lekesi "adlı yapıtıyla övgüye değer buldu. Ali Rıza ERTAN şiir yarışması ödül töreni 5 Haziran 2007 tarihinde Buca Belediyesi Kültür Sanat Merkezinde gerçekleştirilecek.

Ali Rıza ERTAN
1944 yılında Aydın'da doğdu, 12 Şubat 1979 tarihinde İzmir'de öldü. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nden mezun oldu. İzmir'de uzun süre edebiyat öğretmenliği yaptı. Şiirleri, yönetiminde görev aldığı Dönemeç dergisinde yayımlandı. İçli ve duyarlı yapısıyla dikkat çeken, verili ortamdan esintiler taşıyan şiirleri yani sıra eleştirileri ile tanındı.


Ali Rıza Ertan Şiir Ödülü’nü kazananlar

1988  Altay Öktem
1989  Timuçin Özyürek
1993  Çiğdem Sezer
1994  Rahmi Emeç (Başarı Ödülü)
1996  Veysel Çolak "Mürekkep Zamanlar"
1998  Emel Güz
2000  Özlem Tezcan Dertsiz
          Bülent Güldal (başarı)
2006  Sait Bildirici (birincilik)
          Özgür Özmeral (başarı)


Murathan ÇARBOĞA

1974 Dörtyol doğumlu. 1991 yılında Adana İsmet İnönü End. Meslek Lisesi’nden, 1997 yılında Mustafa Kemal Üni. Türk Dili ve Ede. Eğitimi bölümünden mezun oldu. Halen Antakya’da öğretmen olarak görev yapmaktadır.
Varlık, Milliyet Sanat, E, Kavram Karmaşa, Yom Sanat, Dünya Kitap, Budala, Ünlem, Agora, Ağır Ol Bay Düzyazı gibi birçok ulusal dergide ürünleri yayınlandı. Çeşitli ulusal ve uluslararası etkinliklere katılan Murathan Çarboğa’nın aldığı ödüller ise şunlar :

- Cemal Süreya anısına düzenlenen Hatay Şiir Ödülü’nde ikincilik (2001)
- 4.Hasan Bayrı Şiir Yarışması’nda birincilik (2001)
- Kocaeli Üni. Şiir Ödülü’nde üçüncülük (2002)
- Uğur Mumcu Şiir Ödülü’nde birincilik (2003)
- Lions Şiir Ödülü’nde birincilik (2003)
- Yaşar Nabi Nayır Şiir Ödülü’nde dikkate değer (2003)
- Bursa Kültür ve Sanat Vakfı’nın düzenlediği “Öğretmen Mektupları” yarışmasında ikincilik (2003)
- Deneme dalında düzenlenen Behzat Ay Yazın Ödülü’nde birincilik (2004)
- Cemal Süreya Şiir Ödülü’nde birincilik (2005)
- Ali Rıza Ertan Şiir Şiir Ödülü (2007)

Murathan Çarboğa’nın Lions Şiir Ödülü sonucunda yayınlanmış “Güne Dönen Rüya” (Şubat-2003) adlı bir şiir kitabı da bulunmaktadır. Şairimizin çalışmaları edebiyatın her alanında sürüyor.


Olcay ÖZMEN
  
1982, Bursa doğumlu. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde okuyor. Yazılıkaya dergisine katkıda bulunuyor. Ayrılmaların ve birleşmemelerin izdüşümlerini yansıtıyor şiirlerine. Sorguluyor, ama hırpalamıyor. 2006 Yaşar Nabi Şiir Ödülü’nü kazanandı.

Yapıtları:
Sensiz Üç Yağmur

Ödülleri:
Yaşar Nabi Nayır Gençlik Ödülü
Ali Rıza Ertan Şiir Şiir Ödülü (2007)

Sevgili Murathan Çarboğa'yı, Olcay Özmen'i, Özkan Satımış'ı ve Mehmet Ersoy'u yürekten kutluyorum. Nica başarılara...

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa