Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ödülü, toplumsal barışa katkı sağlayacağı için kabul etti

Haber Tarihi: 2008-10-31

 

Yaşar Kemal, Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü’ne layık görüldüğünü Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Prof. Mustafa İsen’den öğrendi. İlk tepkisi, "Ben prensip olarak ödül almıyorum. Bu nedenle bu ödülü de kabul edemem" oldu. Ancak Prof. İsen’in, "Ödülü kabul etmesinin toplumsal barışa katkı sağlayacağını, bu ödülün siyasi bir yanı olmadığını, bunun da Türkiye için önemine değindi. "  Acele etmemesi ve düşünmesi öneren İsen, "Cumhurbaşkanı tarafından verilecek bu ödülü, hayatınız boyunca edebiyata, kültür hayatına yaptığınız katkılara Türkiye’nin bir teşekkürü olarak görmelisiniz. Bu ödül, size belli bir görüş çerçevesinde değil, Türkiye’yi temsil eden makam tarafından verilecek" diye sürdürdü.  

Bu ikna konuşması üzerine bir süre düşünen Yaşar Kemal, "Söylediklerinizi düşündüm. Toplumsal barışa katkısı olabileceğini düşünüyorum. Türkiye’nin günlük siyasi polemiklerinden uzak bir makam olan Cumhurbaşkanlığı’nca verilecek bu ödülün Türkiye’ye katkı sağlaması için ödülü almaya karar verdim" dedi. Yaşar Kemal’den olumlu yanıt alan Köşk, önceki gün ödül alanları açıkladı.

Yaşar Kemal, Yapı Kredi Yayınları aracılığıyla yaptığı açıklamada, "Bu ödülün, bana verilmesini Türkiye’de siyasal duruşun, barış ve insan hakları mücadelesinin dışlanmaması konusunu ve toplumsal barışa giden yolun açılmak üzere olduğunun bir işareti olarak görmek istiyorum. Bu ödülün siyaset ve partilerüstü bir kurum olan Cumhurbaşkanlığı tarafından verilmesi bu açıdan ümidimi güçlendiriyor" dedi.

Daha önce 1993 verilen "Devlet Sanatcısı" ünvanını, okurların kökünü kurutmak için bilinçli bir şekilde çalışanların verdiği ödülü reddeden Yaşar Kemal aynı ünvanın 1998'de yeniden verilmesi üzerine, "Adı ne olursa olsun, bana verilen hiçbir payeyi, ülkemiz demokrasiye kavuşana kadar kabul etmeyeceğim." diyerek  geri çevirmişti.

Cumhurbaşkanlığı Kültür ve Sanat Büyük Ödülü, aralık ayında Çankaya Köşkü’nde düzenlenecek bir törenle sahibini bulacak.
 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa