Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

II. Oğuz Atay Öykü yarışması

Haber Tarihi: 2008-10-27


Kastamonu Valiliği tarafından 13 Aralık 1977’de kaybettiğimiz Oğuz ATAY anısına Öğuz Atay Öykü Yarışması’nın ikincisi düzenleniyor.  30.06.2007 ile 30.06.2008 tarihleri arasında yayımlanan öykü kitaplarının değerlendirileceği yarışmada birinci gelen yapıtın yazarına 2.000 YTL ödül verilecek. Sonuçlar 05 Aralık 2008 tarihinde açıklanacak ve ödül töreni 19 Aralık 2008 tarihinde yapılacak.

Yarışma şartnamesi:
 
Amaç: Kullandığı anlatım teknikleri ve biçimi ile yeni bir tür romanı yaratmış olan Oğuz ATAY’ı anmak, sanatını ve sanat anlayışını genç kuşaklara tanıtmak, ülkemizin kültür-sanat yaşamına katkı sağlamaktır. Çünkü o Tutunamayanlar’ın yayınlanmasının ardından, önemli bir tartışmanın odağında yer almış, TRT 1970 Roman Ödülü’nü kazanan  Tutunamayanlar’ı kısa bir süre sonra, 1973 yılında Tehlikeli Oyunlar adlı ikinci romanı izlemiş, öykülerini Korkuyu Beklerken adı altında toplamıştır. 1911-1967  Yılları arasında yaşamış olan eğitmeni Mustafa İNAN’ın hayatını romanlaştırarak Bir Bilim Adamının Romanı’nı yazmıştır. Oyunlarla Yaşayanlar adlı tiyatro eseri Devlet Tiyatroları’nda sahnelenmiş, 13 Aralık 1977’de büyük projesi, “Türkiye’nin Ruhunu” yazamadan hayata gözlerini yummuştur. Bu nedenle bu önemli yazın insanını, onun yaşadığı Kastamonu’da anmak daha anlamlı olacaktır.
 
Koşullar: 30.06.2007 - 30.06.2008 içersinde yayınlanan tüm öykü kitapları seçici kurul tarafından değerlendirilir.
 
 1- Seçici Kurul sonuçları 05 Aralık 2008 tarihinde toplanır ve açıklar
 2- Ödül Töreni 19 Aralık 2008 tarihinde düzenlenir.
 3- Sonuçlar Düzenleme Kurulu’na e-mail ya da posta yoluyla ulaştırılır.
 4- Ödül töreninin ardından da aynı gün Oğuz ATAY ile ilgili bir panel düzenlenir.
 5- Ödül sadece bir kitaba verilir.
 6- Oğuz Atay öykü ödülü miktarı 2.000.-YTL ve plaketten oluşur.
 7- Seçici kurul’da yer alan yazarlara kişi başına 250. YTL ödenir.
 8- Düzenleme Kurulu: Ziver Kaplan (İl Kültür ve Turizm Müdürü),  Numan Karanlık (araştırmacı), Yavuz Atay’dan oluşur.
 9- Seçici Kurul  ve panel katılımcıları (5) aşağıda belirtilen yazarlardan seçilecektir.
 
Seçici Kurul: Nalan Barbarosoğlu, Müge İplikçi, Murat Yalçın, Behçet Çelik,  Sezer Ateş Ayvaz
 
Panel Katılımcıları: Cevat Çapan,Doğan Hızlan, Mahmut Temizyürek,  Nurdan Gürbilek, Semih Gümüş, Cemil Kavukçu, Hasan Ali Toptaş, Hasip Akgül, Dilek Yalçın, Mazlum Dirican,Osman Çakmakçı, Süha Oğuzertem,  Münevver Oğan
 
Ödül ve Panel Sekreteryası:

Numan Karanlık/Araştırmacı

Adres: Kastamonu Valiliği
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
Rıfat ILGAZ Kültür Merkezi/KASTAMONU
 
Telefon :
0366 214 97 95
Faks     : 0366 212 44 05
E-Posta :numan_3734@hotmail.com
 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa