Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

42. Sait Faik Hikâye Ödülü Refik Algan'ın

Haber Tarihi: 2008-05-21


Refik Algan, “Saat Kulesi, Kısa Metinler ve Hikayeler” adlı kitabıyla Sait Faik Hikâye Ödülü’nün bu yılki sahibi oldu.

Darüşşafaka Cemiyeti ve Yapı Kredi Yayınları tarafından düzenlenen 42. Sait Fait Hikâye Ödülü, Doğan Hızlan başkanlığında, Füsun Akatlı, Nursel Duruel, Kayhan Özel, Jale Parla, Şara Sayın ve Hilmi Yavuz’dan oluşan jürinin oybirliğiyle Algan’a verildi. 1952 Ankara doğumlu yazar Refik Algan, Cerrahpaşa Tıp Fakültesi’ndeki eğitiminin ardından bir süre tıbbî danışmanlık yaptı. Bir yandan satranç, suluboya ve ud ile ilgilenirken bir yandan da yazıları Yazı, Oluşum, Geceyazısı ve Kitap-lık dergilerinde yayınlandı.

Algan, Türkiye’de öncüsü olduğu ve Mevlânâ, Yunus gibi mutasavvıflardan temellenen ‘kısa metin’ler hakkında düşüncelerini şöyle özetliyor: “Kısa metin demek, neyi bilip neyi bilmediğinizi ortaya koymak demektir, söz kalabalığına boğmadan. Her kısa yazıya kısa metin diyemeyiz. Bir düzen bağıntısı varsa o kısa metindir. Ayrıca Mesnevî’nin ilk 18 beytinin sonu, “Sözü kısa kesmelidir vesselâm” diye biter. Bütün bunlarda, az sözün daha anlamlı olduğunu vurgulayan bir tavır görüyoruz.” Algan, ödülünü, Sait Faik’in ölüm yıldönümü olan 11 Mayıs’ta düzenlenecek törende alacak. Sait Faik Hikâye Ödülü, geçen sene “Yorgun Anılar Zamanı” kitabıyla Ayşe Sarısayın’ın olmuştu.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa