Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ceyhun Atuf Kansu Ödülü, Yazarımız Çiğdem Sezer'in

Haber Tarihi: 2008-05-21


Ceyhun Atuf Kansu Ödülü, Yazarımız Çiğdem Sezer'in

1986'dan bu yana verilmekte olan Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü'nü, bu yıl, "Dünya Tutulması" adlı yapıtıyla yazarımız Çiğdem Sezer kazandı. 

Ödül için başvuran 19 yapıtın değerlendiren Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü Seçici Kurulu, 2006 yılı ödülünün "Dünya Tutulması" adlı kitabıyla Çiğdem Sezer’e verilmesini oyçokluğuyla kararlaştırdı. 

Seçici kurul, Adnan Binyazar, Abdülkadir Budak, Müslim Çelik, Refik Durbaş, Bahar Gökler, Emin Özdemir'den oluşmuştu.

Sezer’e ödülü, önümüzdeki günlerde Ankara’da düzenlenecek bir törenle verilecek.

Çiğdem SEZER
I960 Trabzon doğumlu olan Çiğdem Sezer ilk ve orta eğitimini bu kentte, yüksek öğrenimini ise Ankara’da tamamladı.Uzun yıllar Sakarya’da bir lisede eğitimci olarak görev yaptı.Halen emekli ve Ankara’da yaşıyor. Çeşitli dergilerde şiirleri ve şiir üzerine yazıları yayımlanan şairin şiir kitapları ise şunlar;Kanadı Atlas Kuşlar (1991),Çılgın Su (1993), Kapalı Gişe Hüzünler (1996), Bir Şehrin Hatıra Fotoğraflarından (1998), Dünya Tutulması (2005).
Çiğdem Sezer, Aşklar Ve Baharatlar adlı roman dosyası ile 2005 İnkilap Kitabevi roman yarışmasında dikkate değer bulundu.
1999 yılında Dünya Kitap Dergisi Şiir Ödülünü ve Ali Rıza Ertan Şiir Ödülünü alan şair, 1998 yılında Arıburnu şiir ödülünü aldı.

 

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa