Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Altın Portakal Birhan Keskin'in...

Haber Tarihi: 2008-05-21

İkinci kez bir kadın şairimiz Altın Portakal Şiir Ödülü'nü alıyor...

Mehmet H. Doğan (Eleştirmen) Yücel Kayıran (9. Altın Portakal Şiir Ödülü Sahibi, Şair), Haydar Ergülen (2. Altın Portakal Şiir Ödülü Sahibi, Şair), Hüseyin Ferhad (5. Altın Portakal Şiir Ödülü Sahibi, Şair) ve Cevat Çapan (Şair)'dan oluşan seçici kurulun oylarıyla ödül bu yıl, "Ba" isimli kitabıyla Birhan Keskin'e verildi.

Gülten Akın'dan sonra Altın Portakal Şiir Ödülü'nü alan ikinci kadın şair olan Birhan Keskin'in, "Doğayı ve insan doğasını bütün açmazları, sorunları, çatışmalarıyla, tıpkı 'insanın halleri'ni, 'yeryüzünün halleri'yle birleştirmede gösterdiği gözalıcı başarı gibi, ürpertici bir şiir diline dönüştürmenin yetkin bir örneğini oluşturduğu" için, ödüle değer görüldüğü bildirildi.

Birhan Keskin ödülünü, 21 Mart Dünya Şiir Günü'nde gerçekleştirilecek ödül töreninde alacak.


Birhan Keskin Kimdir?

Birhan Keskin, 22 Aralık 1963'te Kırklareli'nde doğdu. 1986 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyoloji bölümünü bitirdi. İlk şiirini 1984 yılında yayımladı. Keskin, 1995-1998 yılları arasında arkadaşlarıyla birlikte Göçebe dergisini çıkardı. Çeşitli yayın kuruluşlarında editör olarak çalıştı. Şairin, Delilirikler (1991), Bakarsın Üzgün Dönerim (1994), Cinayet Kışı+İki Mektup (1996), Yirmi Lak Tablet+(Yolcunun Siyah Bavulu) (1999), Yeryüzü Halleri (2002) adlı şiir kitapları yayınlandı. Şairin bu ilk beş kitabı 2005 yılında Metis Yayınları tarafından "Kim Bağışlayacak Beni" adıyla tek ciltte toplandı. Bu ciltle eş zamanlı olarak şairin yeni kitabı "Ba" da okurla buluştu. Birhan Keskin'in Y'ol adını taşıyan yeni şiir kitabı da önümüzdeki günlerde Metis yayınlarından çıkacak.

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa