Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Yaşar Kemal sergisi Frankfurt Kitap Fuarında

Haber Tarihi: 2008-09-15

 

Yaşar Kemal'in Almanca yayımlanan kitaplarının yanı sıra "Çukurova Bayramlığın Giyerken" adlı sergi ve  "Yaşar Kemal Yazarlar Adası" adlı projede yer alacak etkinlik 23 Eylül - 21 Ekim 2008 tarihleri arasında açık kalacak. Sergiye, fotoğraflar ve metinlerin yer aldığı bir sergi kitabı eşlik ediyor. Sergi kitabı için metinleri seçen Sadık Karamustafa, fotoğrafların ve metinlerin birbirini tanımlamaya kalkışmadan, bir arada gösterilmesine ve okunmasına dikkat etti. Dolayısıyla fotoğraflar ve yazılar kendiliğinden birbirine gönderme yapıyor.
 
Türkiye'nin Onur Konuğu olduğu 60. Frankfurt Kitap Fuarı etkinliği kapsamında, Yaşar Kemal'in "Çukurova Bayramlığın Giyerken" adlı sergisi de açılacak. "Frankfurter Sparkasse Salonu"nda ziyarete açılacak sergi Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık ve Frankfurt Kitap Fuarı 2008 Onur Konuğu Türkiye Projesi Organizasyon Komitesi işbirliğiyle, Sadık Karamustafa'nın küratörlüğünde açılacak. Sergi kapsamında "Yaşar Kemal Yazarlar Adası" adlı proje de sunulacak.

Sergiyi fotoğraflayan Lütfi Özgünaydın, sergiyi hazırlamak için Yaşar Kemal'in isteği üzerine Çukurova ve onun çizdiği rotayı fotoğrafladığını belirterek: "Yaşar Kemal'in Romanlarında yer alan bazı sanal isimleri bile betimlemeleri sayesinde buldum. Bana fotoğraf çekmeyi sevdiren de yine bu betimlemelerdir. Yaşar Kemal'in inanılmaz bir betimleme gücü var." diyor. Çalışma bir yıl sürmüş ve çekilen 2000 fotoğraftan 45 tanesi seri için seçilmişti.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa