Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Nâzım Hikmet'in 'Öteki Defterler'i yayımlandı

Haber Tarihi: 2008-09-13

 

Memet Fuat'ın arşivi düzenlenirken bulunan, Nâzım Hikmet'in son olarak 1938'de İstanbul'da tutuklu kaldığı günlerde kullandığı defterler birer birer okuyucuyla buluşuyor. Şimdiye kadar bilinmeyen şiirleri, resimleri, mektupları Yarım kalmış, bugüne kadar hiçbir yerde yayımlanmamış roman ve öykü çalışmalarının bulunduğu defterlerden hazırlanan 160 sayfalık 'Öteki Defterler' adlı kitap  Yapı Kredi Yayınları'ndan çıktı.

Nâzım Hikmet’in beş bölümünü yazabildiği 'Orası' adlı yarım kalmış roman kitabın ana gövdesini oluşturuyor. Yüz sayfalık bir bölüm oluşturuyor. Dört defter tutan romanda, hapishane ortamı ustalıkla betimlenirken, birbirinden ilginç tipler bir arada anlatılıyor. Romanda çizilen karakterlerin ve olayların ne kadar gerçek olduğunu Nâzım'ın hayatını yakından bilenler görebilir. Romanda hem Nâzım'ın hem de Piraye'nin izini sürmek, sözü edilen bazı siyasi olayları tarihî gerçeklerle karşılaştırmak mümkün. Özellikle 'Ressam Halim' ile 'Hatice'nin anlatıldığı bölümde, Nâzım'la Piraye'nin ilişkisinin ortaya konulması dikkat çekici.

Diğer bölümlerde ise 'Zeytin ve Üzüm Adası', İmroz adasında geçen, kısa ama roman kıvamında bir anlatı. 'Bayram' adlı anlatıda 1930'lu yılların Yüksekkaldırım ve Tünel çevresinin renkli dünyası, mübadelenin bıraktığı izler bütün güncelliğiyle aktarılıyor. Piraye'ye hitaben yazılmış "Piraye'ye"de ise Nâzım, hapishanedeki düşlerini güçlü imgelerle, bir mektup sıcaklığıyla vermiş. 'Birinci Kısım'ın ise birinci bölümü yazılmış bir roman başlangıcı olup olmadığı kuşkulu. Öteki Defterler, defterlerin ilk sayfalarının görselleriyle birlikte hazırlanan bu ilk özel baskıdan sonra, Nâzım Hikmet külliyatında roman dizisi içinde basılmaya devam edecek.


Öteki Defterler - Bütün Eserleri (ciltli ve numaralı)
Kategori: Edebiyat
Yazar: Nâzım Hikmet Ran 
Sayfa: 152
Ölçü: 17 x 22 cm.
ISBN 978-975-08-1469-3 
YKY’de 1. Baskı: Eylül 2008

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa