Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mimarlık Öyküleri Yarışması

Haber Tarihi: 2008-08-15



Mimarlık Vakfı ve TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi mimarlık alanının işlendiği öyküleri bir araya getirerek toplumla paylaşmak ve bu yolla mimarlık bilincine katkıda bulunmak amacıyla "Mimarlık Öyküleri Yarışması" düzenliyor. Bu yıl ilki gerçekleştirilecek yarışmaya son teslim tarihi 29 Ağustos 2008 Cuma, saat 17:00.

Mimarlık Öyküleri Yarışması Koşulluğu  (Şartnamesi)

Yarışmanın Konusu ve Kapsamı:
Mimarlık Vakfı ve TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi'nce 2008 yılından başlayarak belirli periyotlarla "Mimarlık Öyküleri Yarışması" düzenlenmesine karar verilmiştir. Bu nedenle, içeriğinde mimarlık alanının da işlendiği tüm konular, bu öykü yarışması kapsamındadır.

Yarışmanın Amacı:
* Mimarlık alanının da işlendiği değerli öyküleri bir araya getirmek.
* Oluşturulacak öykü birikimlerini paylaşmak.
* Bu yolla mimarlığın daha doğru algılanmasını sağlamak.
* Sonuçta toplumun mimarlık bilincine katkıda bulunmaktır.

Seçici Kurul:
Cengiz Bektaş Mimar- Yazar
Hikmet Temel Akarsu Mimar- Yazar
Ali Cengizkan Mimar - Yazar
Leyla Ruhan Okyay Mimar- Yazar
Enver Ercan Yazar-Türkiye Yazarlar Sendikası Başkanı

Seçici Kurul Rapotörü:
Gül Yücel Mimar

Ödüller:
1. Ödül: 3.000 YTL
2. Ödül : 2.000.YTL
3. Ödül: 1.000.YTL

Seçilen yapıtlara ödüller herhangi bir kesinti yapılmaksızın ödenecektir. Ödemeler yarışma sonuçlarının duyurulmasından sonra en geç bir ay içinde yapılacaktır.
Seçici Kurul'un yayınlamaya değer gördüğü yapıtlar, "MİMARLIK ÖYKÜLERİ" kitabında yer alacaktır. Katılımcılardan ödül alan ve yayınlanmaya değer bulunan yapıtların sahiplerine teşekkür belgesi verilecektir.

Yarışma Günlüğü:
Soru ve yanıtların son günü: 15 Ağustos 2008, Cuma, Saat: 17.00
Son verilme günü: 29 Ağustos 2008, Cuma, Saat: 17.00
Sonuçların açıklanması ve Ödül Töreni: 08 Ekim 2008, Çarşamba

Yarışma Katılım Koşulları :
Mimarlık Öyküleri Yarışması'na amatör ya da profesyonel, Türkçe yazan tüm öykücüler katılabilir.
Ödüle aday yapıtlarda Türkçe kullanımındaki başarı, yazınsal duyarlılık ve yazınsal düzey aranacaktır.
Öyküler daha önce yayımlanmamış olmalıdır.
Yarışmaya katılan öykü kopyaları geri gönderilmeyecektir.
Yarışmaya en çok üç öyküyle aday olunabilir.
Öykülerde sayfa sınırlaması yoktur.
Yapıtlar bilgisayar ortamında (Ariel, 12 punto, 1.5 satır aralığı ölçüleri ve dijital kopya olanağı kullanılarak) yazılmalıdır

Öykülerin Verilmesi Sırasında Dikkat Edilecek Koşullar:

Rumuz:
Yazarca belirlenmiş ve yalnızca 6 (altı) rakamdan oluşacak "rumuz" kişisel bilgi içermemelidir.

Elden ya da Postalamada Kullanılacak Posta Zarfında:
Yarışmacı elden vereceği ya da "iadeli taahhütlü" posta yoluyla iletileceği büyük (a4) zarfının içine; üzerlerine yalnızca 6 rakamlı "rumuz"u yazmış olduğu
I-) "Kimlik Zarfı"nı,
II-) "CD"yi,
III-) "6 kopya basılı öyküyü" koyup zarfı kapattıktan sonra; posta zarfının üzerine de yalnızca "öykü verilme adresi"ni ve "rumuz"u yazmalıdır.

I-) Kimlik zarfı:
"Kimlik Zarfı"nın üzerine kimliği belli edecek herhangi bir "im", yazı olmamalı, yalnızca "rumuz" yazılmış olmalıdır. Kimlik zarfı içine, yapıt yaratıcısının (1)"kimlik bilgileri", (2) "yaşam öyküsü özeti", (3) "bir tane vesikalık fotoğrafı", (4) "açık posta adresi" ve (5) "diğer (Tel, E-posta) iletişim bilgileri" ile yarışma kurallarını kabul ettiğini belirten (6) "imzalı bir yazı" konularak kapatılmalıdır.

II-) CD / Dijital kopya:
Dijital kopya, CD üzerinde yalnızca "rumuz" bulunacaktır.
CD içinde, yapıtın (word formatındaki) dijital kaydı bulunacaktır.

III-) 6 Kopya basılı öykü:
Öykülerin yazılı olduğu tüm sayfaların sağ üst köşesine yalnızca 6 (altı) rakamlı "rumuz" yazılmalıdır.
Kimliği belli edecek herhangi bir "im", yazı olmamalıdır.
Ödüle aday her bir eser 6'şar kopya öykü ile birlikte aşağıdaki öykü teslim adresine "iadeli taahhütlü" olarak gönderilmeli ya da elden verilmelidir.

Öykülerin Verileceği Adres:
TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi
Yıldız Sarayı Dış Karakol Binası Barbaros Bulvar 34349 Beşiktaş / İSTANBUL

Bilgi ve İletişim İçin:
TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi
Yıldız Sarayı Dış Karakol Binası Barbaros Bulvar 34349 Beşiktaş / İSTANBUL
e-Posta: mimarist@mimarist.org
Tel: (0212) 227 69 10 (pbx)
Faks: (0212) 236 85 28
web: www.mimarist.org

Sonuçların Açıklanması:
Seçici Kurul'un değerlendirme sonuçları, "Dünya Mimarlık Günü" etkinlikleri
haftasında 06 Ekim 2008, Pazartesi günü, yarışmayı düzenleyen kurumların
önceden duyuracağı yerde açıklanır.
Açıklama yapıldıktan sonra, kurumların web sayfalarından da duyurulur.

Telif Hakları:
Mimarlık Vakfı ve TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi tarafından düzenlenen bu yarışma sonucunda; Seçici Kurul tarafından yayınlamaya değer bulunan yapıtlar, bu kurumların tüzel kişiliklerine ait her türlü yayında kullanma değerlendirme hakkı, yarışmacı tarafından yarışmaya katılmakla kabul edilmiş sayılır.
Mimarlık Öyküleri kitabında yer alacak öykülere, telif haklarına uygun koşullarda ödeme yapılacaktır. Katılımcılara başarılar dileriz.

2010 İstanbul İçin:
İstanbul, 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti seçilen kentler arasında yer almaktadır.
Bu nedenle 2010 yılında düzenlenecek mimarlık öyküleri yarışmasının konusu bugünden İSTANBUL olarak belirlenmiştir. 2010 yılının yarışma kitabı Türkçe ve İngilizce olarak basılacaktır.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa