Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

9. Akdeniz Altın Portakal Şiir Sempozyumu

Haber Tarihi: 2008-05-21


9. Akdeniz Altın Portakal Şiir Sempozyumu

 

Yücel Kayıran Şiiri ve “Beni Hiç Göremezsin”

 

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle Antalya Kültür Sanat Vakfı tarafından bu yıl dokuzuncusu gerçekleştirilecek Altın Portakal Şiir Sempozyumu’nda, geçen yıl “Beni Hiç Göremezsin” adlı eseriyle Altın Portakal Şiir Ödülü’nün sahibi olan Yücel Kayıran’ın şiiri ele alınacak.

 

Türkiye’nin önemli şairleri, eleştirmenleri ve akademisyenleri, 25 Şubat Cumartesi günü saat 11:00-17:00 arası Antalya Kültür Merkezi Perge Salonu’nda gerçekleştirilecek sempozyumda,  “Beni Hiç Göremezsin” isimli eseri odağında Yücel Kayıran şiiriyle ilgili bildiriler sunacaklar.

 

Altın Portakal Şiir Ödülü alanların en genci olan Yücel Kayıran, ödül hakkında şunları söylüyor: “Ödüle değer görülen yapıt hakkında bilimsel bir sempozyum düzenlenmesi ve sempozyumda sunulan bildirilerin bir kitapta toplanması bu ödülü benzerlerinden ayrıcalıklı kılıyor. Bu ödül için katılma koşulunun olmaması, değerlendirmenin basılan kitaplar üzerinden yapılması da dikkate değer bir özellik. Ödülün seçici kurul üyelerinin, Türk şiirinin çıtasını yükselten farklı eğilimleri ödüllendirmesi de çok önemli.”

 

 

            Necmiye Alpay onur konuğu

 

Çeşitli dergilerde yayınlanan dil konusundaki yazıları ve edebi incelemeleriyle, ülkemizin en dikkat çeken eleştirmenleri arasında yer alan Necmiye Alpay, 9. Akdeniz Altın Portakal Şiir Ödülü Sempozyumu’nun onur konuğu olacak.

 

1969 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitiren Necmiye Alpay, doktorasını uluslararası iktisat alanında yaptı (Paris-Nanterre Üniversitesi, 1978). Kuram ve Ludingirra dergilerinin kurucu ve editörleri arasında yer alan Alpay, Sombahar dergisinde editörlük yaptı.

 

1996-2003 yılları arasında Akademi İstanbul’da ve Yeditepe Üniversitesi'nde Türkçe ve Yaratıcı Yazarlık dersleri veren Necmiye Alpay, Radikal Gazetesi’nin haftalık Kitap ekinde dil meselelerini yazmayı sürdürüyor.

 

Çeşitli çeviri eserlerde de imzasını gördüğümüz Necmiye Alpay’ın dil eleştirileri, ‘Türkçe Sorunları Kılavuzu’, ‘Dilimiz, Dillerimiz’ ve ‘Yaklaşma Çabası’ isimli kitaplarda toplanıyor.

 

 

         Şiirin nabzı Antalya’da atacak

 

 

9. Altın Portakal Şiir Sempozyumu’nda bildiri sunacak şair, eleştirmen ve akademisyenler arasında sempozyumun onur konuğu Necmiye Alpay (Eleştirmen / Çevirmen), Prof. Dr. Mustafa Durak (Eleştirmen) Orhan Kahyaoğlu (Şair, Yazar), Osman Çakmakçı (Şair), Yaşar Güneş (Eleştirmen), Mehmet Can Doğan (Gazi Üniversitesi Türk Dili Bölümü), Gökhan Cengizhan (Edebiyatçılar Derneği Genel Başkanı), Haydar Ergülen (Şair), İbrahim Oluklu (Eleştirmen), Ahmet Tüzün (Yazar) ve Mustafa Koç (Yazar) yer alıyor.

 

Sempozyuma bildiri gönderecek şair, eleştirmen ve akademisyenler arasında ise Ahmet Oktay (6. Altın Portakal Şiir Ödülü Sahibi), Prof. Dr. Ahmet İnam (ODTÜ Felsefe Bölümü Başkanı), Serdar Aydın (Şair) ve Hilmi Haşal (Şair) bulunuyor.

 

 

10. Altın Portakal Şiir Ödülü

 

 

2006 yılının Altın Portakal Şiir Ödülü’nün sahibini belirleyecek olan seçici kurul da belli oldu.  Sempozyumun ardından toplanacak 10. Altın Portakal Şiir Ödülü Seçici Kurulu’nda Mehmet H. Doğan, Yücel Kayıran, Cevat Çapan, Hüseyin Ferhad ve Haydar Ergülen yer alıyor. 2006 Altın Portakal Şiir Ödülü, 21 Mart Dünya Şiir Günü’nde düzenlenecek törende sahibine sunulacak.

 

 

           

Enis Batur’dan Yücel Kayıran’a

 

 

Düzenlenmeye başladığı 1997 yılından beri edebiyat dünyasında yankı uyandırmış, kendine saygın ve önemli bir yer edinmiş olan Altın Portakal Şiir Ödülü’nün bugüne kadarki sahipleri,

 

 

1997 yılında  “Opera” isimli kitabıyla  Enis Batur 

1998 yılında  “40 Şiir ve Bir” kitabıyla Haydar Ergülen       

 

1999 yılında  “Sessiz Arka Bahçeler” kitabıyla Gülten Akın            

 

2000 yılında  “Küflü Şimşek” kitabıyla  Mehmet Taner        

 

2001 yılında  “Kılıç İpekte Sınanır” kitabıyla Hüseyin Ferhâd       

 

2002 yılında  “Hayalete Övgü” kitabıyla    Ahmet Oktay          

 

2003 yılında  “Yavru Aslandan Konu Komşuya” kitabıyla Necmi Zekâ 

2004 yılında  “Cendere” kitabıyla Güven Turan          

 

2005 yılında  “Beni Hiç Göremezsin” kitabıyla Yücel Kayıran

 

 

olmuştur.               

 

 

         Sempozyum sırasında sunulan bildiriler Antalya Kültür Sanat Vakfı Yayınları tarafından edebiyat dünyasına kazandırılmaktadır. “Güven Turan Şiiri ve Cendere” isimli sempozyumun kitabı ise Şubat ayında edebiyatseverlerle buluşacaktır. 

 

 

Yücel Kayıran ve felsefi şiir

 

 

9. Akdeniz Altın Portakal Şiir Ödülü, “Güven Turan Şiiri ve Cendere” üzerine gerçekleştirilen 8. Akdeniz Altın Portakal Şiir Sempozyumu’nun ardından; Mehmet H. Doğan, OrhanKoçak, Mehmet Taner, Haydar Ergülen ve Güven Turan’dan oluşan seçici kurulun oylarıyla belirlendi. Yücel Kayıran, İçerdiği yoğun düşünsel ve ruhsal gerilime en uygun şiirsel biçimi arayışıyla yılın en dikkat çekici şiir toplamı olması”  nedeniyle, 9. Akdeniz Altın Portakal Şiir Ödülü’ne değer görüldü.

 

 

Yücel Kayıran kimdir?

 

 

1964 Adana doğumlu olan Yücel Kayıran, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü mezunu. Türkiye Felsefe Kurumu ve Edebiyatçılar Derneği üyesi olan Kayıran’ın ilk şiiri 1984 Yaba öykü dergisinde çıktı. Bunu, o yıllarda Oluşum, Yarın, Morköpük, ve Sanat Rehberi dergileri izledi. 1987’de Doğu’ya gitti. Altı yıl Kilis, Afşin, Arapkir ve Malatya’da yaşadı. 1990’lı yıllarla birlikte eleştiri ve poetika yazılarıyla dikkati çekti. Şiir ve düzyazıları, Sombahar, Ludingirra, Hürriyet Gösteri, Defter, Varlık, Adam Sanat, Virgül, Cumhuriyet Kitap, Güldiken, Yasakmeyve, Kitap-lık ve Milliyet Sanat gibi dergilerde yayımladı.

 

İdeoloji ve dünya görüşüne karşı felsefi şiir poetikasını savundu. Felsefi şiir anlayışına ilişkin kapsamlı bir dosya hazırladı. Şiirlerinde insanı çıkmaz ve problem karşısındaki tek başınalığı ile kaybolma halinde göstermek poetikasının temelini oluşturmaktadır.

 

Yayınlanmış şiir kitapları: “Hayaline Firar Edemeyenlerin Afsunu-1997” ve “Beni Hiç Göremezsin-2004”.

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa