Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Hasan Bayrı Şiir Yarışmasına başvurular başladı

Haber Tarihi: 2008-07-26

 

Bu yıl 11. si düzenlenen Hasan Bayrı Şiir Yarışması'na başvurular başladı. Bartın Belediyesi tarafından organize edilen ve gelenekleşen yarışmaya herkes katılabiliyor. Bu yıl 13-18 Kasım 2008 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan “Bartın Belediyesi 12. Kitap Fuarı” etkinliği içerisinde gerçekleşecek yarışmaya katılacakların şiirlerini en geç 24 Ekim 2008 tarihine kadar Bartın Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Servisi’ne göndermeleri gerekmektedir.

Yarışmaya koşulları:

1- Yarışma amatör-profesyonel herkese açıktır.

2- Konu serbesttir.

3- Katılımcılar yarışmaya en fazla 3 yapıt ile katılabilirler.

4- Yapıtlar daktilo ya da bilgisayar ile yazılmış olmalıdır.

5- Her yapıt için ayrı rumuz kullanılacaktır.  Rumuzlar en fazla 8 harften oluşacaktır. Yapıtlar 5
kopya halinde bir zarfın içine konmalıdır. Yapıtların bulunduğu zarfın üzerine rumuzlar yazılacaktır. Ad-soyad, özgeçmiş, adres, telefon vb. bilgileri içeren ayrı bir zarf hazırlanacak, bu zarfın üzerinde ise yapıtların rumuzları yer alacaktır. Şiirlerin bulunduğu kâğıtlara isim, adres, telefon vb. bilgiler yazılmayacaktır. Sadece rumuz yazılacaktır.

6- Yarışmaya jüri üyeleri ve birinci dereceden akrabaları katılamaz.

7- Yarışma jürisi şu isimlerden oluşmaktadır:
       Müslim Çelik   
       Betül Tarıman
       Altay Öktem
       Can Sinanoğlu
       Necla Orhan

8- Değerlendirme sonunda;
       Birinci seçilen yapıt sahibine 400 YTL. + Plaket
       İkinci seçilen yapıt sahibine  300 YTL. + Plaket
       Üçüncü seçilen yapıt sahibine  200 YTL. + Plaket
       1 kişiye mansiyon  Plaket verilecektir.

9- Yapıtların en geç 24 Ekim 2008 Cuma günü mesai bitimine kadar Bartın Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Servisi’ne elden veya posta ile teslim edilmesi gerekmektedir.

10- Posta veya kargo ile gönderilen yapıtların gecikmesinden Bartın Belediyesi ve Fuar Komitesi sorumlu olmayacaktır.

11- Sonuçlar 6 Kasım 2008 tarihinde www.bartin.bel.tr de açıklanacak, dereceye girenlere ödülleri ise 13 Kasım 2008 tarihinde fuar açılışında verilecektir.

12- Dereceye giren fakat başka bir yapıttan alıntı olduğu sonradan tespit edilen yapıtların sahiplerine verilen ödül geri alınacaktır. Daha önce başka bir yarışmada ödül almış şiirler ile yarış-maya katılınamaz.

13- Yarışmaya katılan herkes, yukarıdaki şartnameyi kabul etmiş sayılır.

Hasan Bayrı Şiir Yarışması ile ilgili ayrıntılı bilgi için:
Sevgi SALCI (Bartın Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Servisi)
Telefon: 0 378 227 02 30 (Dahili 1340)  -  0378 227 02 32(Direkt)  
Fax: 0 378 227 02 32 – 227 40 13    
bartinbelediyesi@gmail.com

 

Hasan BAYRI (1914-1990)

 26 Nisan 1914'te Bartın’da doğdu. Soyadı yasasından önce Hasan Köroğlu adıyla şiirler yazdı. Şiire ilkokul öğretmeninin teşbvikiyle başladı. Yunus Emre, Karacaoğlan, Erzurumlu Emrah, Seyrani gibi halk ozanlarının yapıtlarını okuyarak ve döneminin şair ve edebiyatcıları ile dostluk kurarak kendini yetiştirdi. Bazı şiirleri bestelendi. “Bu Ne Sevgi Ah” adlı şarkının güftecisi olarak tanındı. 1990'da öldü.

Yapıtları:
Bu Ne Sevgi Ah
Yollar Niçin Bitmiyor
Hiç mi Gülmeyecek

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa