Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Fethi Naci aramızdan ayrıldı...

Haber Tarihi: 2008-07-23



Edebiyat dünyasında büyük kayıp. Yzar ve eleştirmen Fethi Naci'yi kaybettik.


Fethi NACİ (1927- 2008)

3 Nisan, 1927'de Giresun'da doğdu. Asıl adı İsmail Naci Kalpakçıoğlu'dur.  İlk ve ortaöğrenimini Giresun ve Erzurum'da tamamladı. İÜ İktisat Fakültesi'nden mezun oldu. Öğrencilik yıllarında  kurucularında biri olduğu Yüksek Tahsil Gençlik Derneği yöneticiliği nedeniyle tutuklandı, 1.5 ay kadar Sultanahmet Cezaevi'nde kaldı. İstanbul'da bir fabrikada muhasebecilik yaptı. Görevine son verilince Gerçek Yayınevi'ni kurdu. Geçimini yazarlık ve yayımcılıkla sağladı. Türkiye İşçi Partisi'ne giren Fethi Naci, Vatan gazetesinde ve Sosyal Adalet dergisinde siyassi yazılar yazdı. Partiden ayrıldıktan sonra yazılarını Yön'de ve Ant dergisinde sürdürdü. Daha sonra siyasi yazılara son verdi ve  "100 Soruda" dizisiyle  edebiyata dönüş yapmış oldu. Cumhuriyet'in kitap ekinde eleştiri yazıları yazdı. 23 Temmuz 2008'de öldü.

İlk yazısı 1943'te Erzurum gazetesinde yayımlandı. Behçet Necatigil'in ilk kitabı Kapalı Çarşı üzerine yazdığı eleştri yazısı Aksu dergisinde yayımlandı. Nurullah Ataç'tan sonra tanınan, tartışılan, önemsenen eleştirmenler içinde ilk sırayı alır. Toplumcu sanatın ilkelerini saptamaya çalışan ve bilimsel tutum izleyen eleştirmen olarak tanındı. Güvenilir yargıları, dikkatli inceleyiciliği, bireşimci kültürü ve tutarlı dünya görüşüyle öne çıktı.

Yapıtları:
Tükenmez (1956)
Gerçek Saygısı (1959)
Azgelişmiş Ülkeler ve Sosyalizm (1965)
Emperyalizm Nedir? (1965)
Azgelişmiş Ülkelerde Askeri Darbeler ve Demokrasi (1966)
Kompradorsuz Türkiye (1967)
100 Soruda Atatürk'ün Temel Görüşleri (1968)
On Türk Romanı (1971)
Edebiyat Yazıları (1976)
100 Soruda Türkiye'de Roman ve Toplumsal Değişme (1981)
Eleştiri Günlüğü (1986)
Bir Hikâyeci: Sait Faik-Bir Romancı: Yaşar Kemal (1990)
Gücünü Yitiren Edebiyat (1990)
Roman ve Yaşam (1992)
Eleştiride 40 Yıl (1994)
40 Yılda 40 Roman (1994)
Reşat Nuri'nin Romancılığı (1995)
50 Türk Romanı (1997)
Şiir Yazıları (1997)
60 Türk Romanı (1998)
Kıskanmak (1998)
Sait Faik'in Hikâyeciliği (1998)
Yaşar Kemal'in Romancılığı (1998)
Yüzyılın 100 Türk Romanı (1999)
Dönüp Baktığımda (1999)

Ödülleri:
1991 Sedat Simavi Vakfı Edebiyat Ödülü / Bir Hikâyeci: Sait Faik-Bir Romancı: Yaşar Kemal ile.


Ailesine, dostlarına, sevenlerine ve yazın dünyasıına baş sağlığı ve sabır diliyoruz.
Işık içinde yatsın.

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa