Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Yazar ve sanatçılardan AKP'ye tavır.

Haber Tarihi: 2008-07-15


 
Nihat Behram, Tahsin Yücel, Leyla Erbil, Füsun Akatlı gibi ünlü yazar ve eleştirmenler Frankfurt Kitap Fuarı'na katılma davetini reddettiler.
 
Fuar davetini reddeten Akatlı yaptığı yazılı açıklamada: “Cumhuriyetle kavgalı bir iktidarın ‘kültür çıkartması’nın aktörlerinden biri olmayacağım" dedi.
 
Açıklama şöyle.

“Bugünün koşulları altında Frankfurt Kitap Fuarı’na katılmanın benim dünya görüşüme, politik duruşuma ve konjonktürel karar verme zemininde yapmam gereken seçime aykırı olacağı sonucuna vardım.
Fuar istediği kadar bir AKP etkinliği olmasın, organizasyon komitesini oluşturan yazar kuruluşları AKP karşısındaki tutum ve tepkilerini netlikle görebildiğimiz kuruluşlar değil.

Latife Tekin’i Karabük’te ‘Benim paramla geldiğin yerde beni eleştiremezsin’ diye azarlayabilen zihniyetin, Frankfurt’a davetli yazarların da ekmeğini, suyunu, otelini yeri geldiğinde başlarına kakmayacağının garantisini komite verebilecek midir? Şüpheliyim!

AKP politikalarına güven duymuyorum ve onları güçlendirecek hiçbir adım atmamaya karar verdim. Dolayısıyla onların yoluyla Frankfurt’a gitmek istemiyorum.

Cumhuriyetle kavgalı bir iktidarın ‘kültür çıkartması’nın aktörlerinden biri olmayı içine sindiremeyeceğini” de ifade eden Akatlı, sözlerine şöyle devam etti: “Pek çok şey pahasına cumhuriyeti koruma mücadelesi verenler itilip kakılırken, süründürülürken, nisbet yapar gibi, AKP iktidarı ile barış içinde fotoğraf veremem. Yerim, onlara en uzak olan yerdir.” dedi.

Leyla Erbil, Tahsin Yücel ve Nihat Behram, konuyla ilgili olarak Milliyet gazetesinden Miraç Zeynep Özkartal'a yaptıkları açıklamada:

Erbil:  “AKP politikalarına güven duymuyorum ve onları güçlendirecek hiçbir adım atmamaya karar verdim. Dolayısıyla onların yoluyla Frankfurt’a gitmek istemiyorum” dedi. 

Yücel ise bunun kendisi için bir parti sorunu olmadığını; bağımsız bir yazar olduğunu ve herhangi bir hükümetin organizasyonun temsilciliğini kabul etmediğini söyledi.

Fuar’a katılmayacağını açıklayan Nihat Behram, nedenlerini şöyle sıraladı:  “Değişik kültürler, inanç ve dillerin beşiği olan yurdumun hak ettiği biçimde temsil edilemeyecek olması bu nedenlerin en önemlisidir. Dahası, bu günkü Kültür Bakanı ve ekibinin Türkiye’yi temsil edecek olmasından derin üzüntü duyuyorum. Fuara değişik zamanlarda özgür irademle katıldım. Kentte ise devrimci-demokrat kuruluşların etkinliklerinde aynı iradeyle defalarca bulundum. Bu irade Türkiye’yi temsil etmede taşıdığım düşünce ve duygumun özünü oluşturur. Bu düşünce ve duygu, fuara bu davetle gitmekten yazarlık onurumu sakınmamın da ifadesidir.” dedi.
 
 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa