Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Tanpınar Öykü Ödülleri Belli Oldu...

Haber Tarihi: 2008-05-21

Osmangazi Belediyesi ve Osmangazi Yerel Gündem 21’in, Büyük Usta A. Hamdi Tanpınar anısına düzenlediği hikâye yarışması sonuçlandı. Bursa dışından katılan eserlerin bütün ödülleri alması dikkat çekti. Tanpınar’ın adını yaşatmak ve yeni edebiyat eserleri ortaya koymak amacıyla her yıl edebiyatın değişik dallarında düzenlenen yarışmaya bu yıl rekor bir katılım olmuştu. Hikâye dalındaki yarışmaya katılım 2 Aralık 2005 tarihinde sona ermişti. Yarışmaya, başta Bursa olmak üzere; Adana, Samsun, Tokat, İzmir, İstanbul, Sivas, Batman, Hatay, Malatya Çanakkale, Muğla, Trabzon, Erzurum, Diyarbakır, Kayseri, Edirne, Niğde, Adapazarı, Isparta, Kırıkkale ve Batman gibi pek çok ilden toplam 387 eser geldi. Katılımın tek hikâye ile sınırlandığı yarışmaya, yurt içinin yanı sıra; ABD, Almanya, Kanada, Avusturalya gibi ülkelerden de katılım oldu. 22 Ağustos 2005 tarihinde başlayan yarışmada, öncekilerden farklı olarak, konu ve sayfa sınırlaması getirilmedi.
Osmangazi Belediyesi ve Osmangazi Yerel Gündem 21’in, Büyük Usta A. Hamdi Tanpınar anısına düzenlediği hikâye yarışması sonuçlandı. Bursa dışından katılan eserlerin bütün ödülleri alması dikkat çekti.

Tanpınar’ın adını yaşatmak ve yeni edebiyat eserleri ortaya koymak amacıyla her yıl edebiyatın değişik dallarında düzenlenen yarışmaya bu yıl rekor bir katılım olmuştu. Hikâye dalındaki yarışmaya katılım 2 Aralık 2005 tarihinde sona ermişti. Yarışmaya, başta Bursa olmak üzere; Adana, Samsun, Tokat, İzmir, İstanbul, Sivas, Batman, Hatay, Malatya Çanakkale, Muğla, Trabzon, Erzurum, Diyarbakır, Kayseri, Edirne, Niğde, Adapazarı, Isparta, Kırıkkale ve Batman gibi pek çok ilden toplam 387 eser geldi. Katılımın tek hikâye ile sınırlandığı yarışmaya, yurt içinin yanı sıra; ABD, Almanya, Kanada, Avusturalya gibi ülkelerden de katılım oldu. 22 Ağustos 2005 tarihinde başlayan yarışmada, öncekilerden farklı olarak, konu ve sayfa sınırlaması getirilmedi.
Hikayeler; öykücü, romancı ve denemeci Prof. Dr. Durali YILMAZ, denemeci ve eleştirmen Dr. Alim KAHRAMAN, şair ve yazar Metin Önal MENGÜŞOĞLU, öykücü Ali Haydar HAKSAL ve şair Nevzat ÇALIKUŞU’ndan oluşan 5 kişilik Seçici Kurul tarafından değerlendirildi.
Yarışmaya ilişkin son değerlendirmeyi yapmak üzere Bursa’da toplanan Seçici Kurul üyeleri, 23 Aralık Cuma ve 24 Aralık Cumartesi günleri gerçekleştirdikleri yoğun bir çalışmanın ardından sonuçları belirledi. Buna göre:
1.     Yarışmaya Sakarya’dan katılan İzzet Harun Akçay, “CEREN” adlı hikâyesiyle birinciliğe değer bulundu.
2.     Yarışmanın ikincisi, “DOLUNAY” adlı hikâyesiyle İstanbul’dan katılan Asuman Güzelce olurken,
3.     Üçüncü de, “ÇOCUK VE KELİMELER” adlı öyküsüyle Sivas’tan katılan Didem Çınar oldu.

Kalite Yüksek
Yarışma jürisi, katılımın yoğunluğu ve gelen eserlerin edebi kalitesinin yüksek olması nedeniyle seçimde zorlandı. Ödüle değer çok sayıda eserin olmasını dikkate alan jüri, bu yıl mansiyon ödülünü ikiye yükseltti. Buna göre;
?     Yarışmaya “EBRUZEN” adlı hikâyesiyle katılan İstanbul’dan Sevil Tepe ile
?     Adana’dan katılan Mazlum Dirican, “KÜL VE MESEL” adlı öyküleriyle mansiyon ödülüne değer bulundular.
Yarışma jürisi, ödüle değer bulunan hikâyelerin yanı sıra, yayımlanacak eserleri de belirledi. Buna göre, dereceye giren eserlerle birlikte; “Deli Kızın Bebeği”, “Medd-ü Cezr”, “Yanık Yalılar”, “Han Fotoğrafları”, “Eski Dünya”, “Meseller Kitabı”, “İki Şehri Birden Yitirmek”, “Kayıp Anlam”, “Kırksekiz Leblebi” ve “Yalak” adlı öyküler de, hazırlanacak kitapta yayımlanacak.
Sonuçları açıklamak üzere Merinos Tren İstasyonu’nda düzenlenen basın toplantısında konuşan Osmangazi Belediye Başkanı Recep Altepe, Bursa dışından katılımın yoğun olmasının bu kentin derinliğini ve önemini gösterdiğini söyledi. Tanpınar anısına düzenlenen yarışmaların önceki dönemden gelen bir yarışma olduğuna dikkat çeken Altepe, “Devraldığımız tüm kültürel çalışmaları devam ettirdik. Ama daha da genişleterek; ulusal ve milletler arası boyut katarak. Tanpınar gibi Mehmet Akif’ten Zeki Müren’e, Osmangazi ve Orhangazi’den Murat Hüdavendigar’a kadar bu kentin belleğinde derin izler bırakmış pek çok büyüğümüzü anıyoruz” dedi.
Yarışmayla ilgili bir değerlendirme yapan Jüri Başkanı Prof. Dr. Durali YILMAZ, yoğun geçen değerlendirme sürecinde oldukça seçici davrandıklarını söyledi. Her biri ortalama 20 sayfadan oluşan 387 hikâyeyi okumanın ve değerlendirmenin verdiği yorgunluğu “tatlı bir yorgunluk” olarak niteleyen Yılmaz, “Bu kadar fazla ve oldukça nitelikli eser gelmesi, verimliliği ve derinliği bir kez daha gösterdi” dedi. Prof. Dr. Yılmaz ayrıca, dünya imparatorluğu olan Osmanlı’nın ilk başkenti Bursa’nın, bugün de kültürel açıdan dünya kenti olmaya aday bir şehir olduğunu söyledi. Yarışmaya katılan eserlerin nitelik ve nicelik açısından yoğunluğunun bunun bir göstergesi olduğunu savunan Prof. Dr. Yılmaz, “İtiraf etmeliyim; bu kadar yoğun ve kaliteli bir yarışma beklemiyorduk. Gelen 387 eser arasından 10 birinci 10 ikinci daha çıkarılabilir. Bu denli zengin içerikli hikayelerle karşılaştık” dedi.

Jüri üyelerinden Doç. Dr. Alim Kahraman da, gelen eserlerdeki içerik zenginliğine dikkat çekti. “Hikaye tekniği açısından büyük bir zenginlik ve çeşitlilik gördük. Tek tek okunduğunda görüldü ki farkedilir bir öykü potansiyeli, farklı formlar içinde, çeşitliliğiyle zenginlik oluşturan bir tablo da ortaya koymaktadır. Türk edebiyatı, Türk öykücülüğü adına memnuniyet verici bir durumdur” diyen Alim Kahraman, coğrafi çeşitliliğin de dikkate değer olduğunu bildirdi.
Jüri üyesi Metin Önül Mengüşoğlu ise, yarışmaya gösterilen ilginin, Türk insanının duygu yüklü ve kültürel derinliği olmasına bağladı. Mengüşoğlu, değerlendirme sürecine de değindi. “Bütün ödüllerde oy birliği olmadı. Zaman zaman yoğun tartışmalar oldu, ama bu doğaldı. Katılan eserler o denli zengin içerikliydi ki; 10 tane birinci 10 tane ikinci daha çıkabilirdi.” diyen Mengüşoğlu, Bursa açısından da oldukça anlamlı bir çalışma olduğunu söyledi.
Bu arada, Tanpınar anısına bu yıl beşincisi düzenlenen yarışmada bütün derecelerin Bursa dışından gelen eserlere verilmesi dikkat çekti. Yarışmaya katılan 387 hikâyeden yaklaşık 300’ü Bursa dışından gelmişti.
Yarışmada dereceye girenlerden;
?     Birinciye 3.000 YTL,
?     İkinciye 2.250 YTL,
?     Üçüncüye 1.500 YTL,
?     Mansiyon kazanan yarışmacılara ise 1000 YTL ödül verilecek.
Yarışmanın ödülleri, Tanpınar’ın 44. ölüm yıldönümü olan 24 Ocak 2006 tarihinde düzenlenecek törenle sahiplerini bulacak.
Diğer yandan, Yürütme Kurulu; yarışmacılara daha fazla zaman verebilmek amacıyla 2006 ve 2007 yıllarındaki yarışma konu ve türlerini de belirledi. Buna göre yarışma; 2006 yılında araştırma-inceleme, 2007 yılında ise Roman dalında yapılacak

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa