Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Latife Tekin konferansta konuşturulmadı....

Haber Tarihi: 2008-06-28



Hükümeti eleştirince Latife Tekin'in konuşturulmadı, AKP'li Belediye Başkanı Hüseyin Erer kendini kaybedip mikrofonu kapattırdı.

Bu yıl 3'ncüsü düzenlenen Karabük Kültür Sanat ve Sanayi Festivali'nde ‘Kentleşme Sanayi ve Edebiyat’ konulu konferans için davet edilen Latife Tekin, AKP'nin enerji politikasını ve hükümeti eleştirince AKP'li Karabük Belediye Başkanı Hüseyin Erer'in tepkisiyle karşılaştı. Erer’in konferansta siyaset yapılamayacağı tepkisi üzerine Latife Tekin konferansı terk etti.

Karabük Belediyesi önünde açık havada yapılan konferansa konuşmacı olarak  Alper Akçam, Latife Tekin ve Vecdi Çıracıoğlu katıldı. Latife Tekin, AKP'nin enerji politikasını ve hükümeti eleştirince, Başkan Erer'in tepkisiyle karşılaştı. Yerinden kalkarak hemen platformun önüne gelen Erer, “Burası sanatsal ve kültürel etkinliğin yapıldığı bir yer. Siz burada siyaset yapamazsınız. Ben bir AKP'li belediye başkanı olarak bile görevim süresince hiç siyaset yapmadım. Siyaset yapılacak yer değil burası” diyerek tepkisini gösterdi. Çevresindekiler Erer'i sakinleştirmeye çalışırken, Latife Tekin "Ben burada özgürce konuşamayacaksam, burada da durmamın hiç bir anlamı yok. Lütfen eleştiriye açık olun” diyerek konferansı terk etti.

Latife Tekin olayı Hürriyet yazarı Yalçın Bayer'e şöyle anlattı:

AKP'li Karabük Belediye Başkanı Hüseyin Erer, bizi festivale Karabük Kültür Sanat Derneği çağırmıştı. Ben, yazar arkadaşlarımız Onur Caymaz, Vecdi Çıracıoğlu ve Alper Akçam'la geldik buraya... Ben konuşmamda AKP'nin enerji politikasını, nükleer santral kurmasını eleştirdim. Enerji politikalarının halka karşı olduğunu söyledim. 'Aşağılık enerji politikaları' diye bir söz sarfettim. Belediye Başkanı kalktı "Sen bu şekilde burada konuşamazsın, sen benim paramla buraya geliyorsun" dedi. Ben de, "senin paranla değil kendi paramla buraya geldim" dedim. Sus, dedi bana... Ben bu ülkenin tanınmış bir yazarıyım. Yazarlar ülkelerinin halklarının vicdanıdır dedim. Bu arada yerinden kalkan başkan, galiba polis kamerasıydı onu kapattırdı. Sonra da mikrofonu da kestirtti... Sonra da hadi şimdi konuş diye çıkıştı. Hakaret etti bir yerde... Polis araya girince muhtemel bir itiş kakış olayı da olmadı.

Mikrofon kapatılınca yapacak bir şey yoktu... Ben kürsüden indim. Daha sonra diğer arkadaşlar kısa konuşmalar yaptılar, Karabük'ten ayrıldık. Bu arada ortamın gerginleşmesini fırsat bilen bazı kişiler yazar Onur Caymaz'a 'boynunuzu kırarım' diyerek tehdit ettiler...

 

Tüm Haber Arşivi
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa