Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Arif BERBEROĞLU

Arif BERBEROĞLU Şiirleri İçin Tıklayın

Arif BERBEROĞLU (1959-  )

      22 Eylül 1959’da, on çocuklu bir köylü ailenin ilk çocuğu olarak Antakya’da doğdu. İlk ve ortaokulu Reyhanlı Yatılı Bölge Okulu’nda okudu. 1976’da Van Sağlık Koleji’ne girdi ve bu okulu 1981’de Konya’da bitirdi. Aynı yıl Kars’ın Göle ilçesine bağlı bir köy sağlık ocağına sağlık memuru olarak atandı, bu köyde yaklaşık dört buçuk yıl çalıştı. Askerlik sonrası (1986) tayinle Ankara’ya geldi ve AÜ-DTCF Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü'ne başladı, 1990’da buradan mezun oldu. 1991-92 yılları arasında bir süre Kuzey Osetya’nın başkenti Vladikavkas’ta bulundu.

     Şiirleri ve şiir çevirileri bugüne dek çeşitli dergilerde (Yaba-Öykü, Varlık, Evrensel Kültür, Çağdaş Türk Dili, Edebiyat-Eleştiri, Damar, Berfin-Bahar, Kum, Lacivert, Deliler Teknesi vb.) yayımlandı.


         Yayımlanmış Şiir Kitapları:
1.      Cehennemde Serenat (Damar Y. 1992), (Petrol-İş Sendikası Şiir Ödülü –İkincilik)
2.      Ütopya ve Katran (Suteni Y. 1995),
3.      Kırık Su (Kültür Bakanlığı Y. 1999), (Kültür Bakanlığı Cumhuriyetin 75. Yıl Başarı Ödülü)
4.      Vurulmuş Kuşlar Müzesi (Kültür Bakanlığı Y. 2002), (2001 Ceyhun Atuf Kansu Şiir Ödülü)
5.      Gökyüzü Kuşlara Kalsaydı, çocuk şiirleri (Evrensel Kültür Y. 2007).

         Çeviri Kitapları:
1.      Nekrasov, Sanatı-Şiirleri (Promete Y. 1993),
2.      Yıldız, E. Kazakeviç, roman (Evrensel Kültür Y. 1995),
3.      Küçük Motl, Ş. Aleyhem, öykü (Kültür Bakanlığı Y. 2000), (2. Baskı: İmge Y. 2004),
4.      Keman, Ş. Aleyhem, öykü (Kültür Bakanlığı, 2002),
5.      Sovyet Rusya’da İSLAM TARİHİ İncelemeleri, N.A.Smirnov (Evrensel Kültür Y. 2005).
6.      Emek, Din ve İnsan (Evrensel Kültür Y. 2007)
7.      Hayalcı Çocuklar, çocuk öyküleri, Nikolay Nosov (İmge Y. 2007).
8.      Yalnız Taşlar Ağlamıyor Burda, Nekrasov (Evrensel Kültür Y. 2008)
9.      Sovyetler Birliği Neden/Nasıl Yıkıldı (Phoenix Y. 2008).

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa