Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Alphan Akgül

Alphan Akgül Şiirleri İçin Tıklayın
Alphan Akgül 1974 yılında İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Şişli-Mecidiyeköy’de tamamladı. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü’nü 2002 yılında bitirdi. Akgül, Bilkent Üniversitesi İnsani Bilimler ve Edebiyat Fakültesi Türk Edebiyatı Bölümü yüksek lisans programına 2002 yılında başladı. 2000 yılında Varlık dergisinin düzenlediği Yaşar Nabi Nayır Gençlik Şiir Ödülü’nü aldı. Akgül’ün şiirleri Varlık, Yasakmeyve ve kitap-lık dergilerinde yayımlandı. Alphan Akgül, Bilkent Üniversitesi Türk Edebiyatı Merkezi tarafından 2003-2004 ders yılında “Melih Cevdet Anday Bursu”yla ödüllendirildi. Modern Türk şiiri ve romanı üzerine çok sayıda makalesi bulunan Akgül’ün görsel sanatlar üzerine çözümleyici eleştiri yazıları da yayımlanmıştır. Çalışmalarını modern Türk şiirinin kuramsal ve tarihsel temellerinin sorgulanması üzerine yoğunlaştıran Akgül, Oktay Rifat Şiirinde Güneşin Üç Hâli başlıklı teziyle “master” derecesini almıştır; ve hâlen Bilkent Üniversitesi Türk Edebiyatı Bölümü’nde Yahya Kemal Beyatlı üzerine metin merkezli bir yaklaşımı temel alan “doktora” çalışmasını sürdürmektedir.
 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa