Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Tekin GÖNENÇ

Tekin GÖNENÇ Şiirleri İçin Tıklayın

 

Tekin GÖNENÇ (1933-    )
       
8 Mart 1933'te Sivas’ın Yıldızeli ilçesinde doğdu. Orta öğrenimini Sivas Lisesinde tamamladı. İstanbul Üniversitesi Eczacılık Fakültesi'nden mezun oldu. 1968-1970 yılları arasında Amerika’da University of Michigan‘da Psikofarmakoloji eğitimi gördü. Uzun yıllar yurt dışında değişik ülkelerde çalıştı. Küba Yazarlar Birliği, Makedonya PEN Yazarlar Birliği, Akdeniz Ülkeleri Şairler Şenliği, Türk Dünyası Çağdaş Edebiyat Günleri, Uluslararası Yalova şiir günleri, Uluslararası özgür Yazın semineri, Akdeniz ülkeleri yazarlar toplantısı, Uluslararası yazarlar toplantısı gibi etkinliklere katıldı. PEN, Türkiye Yazarlar Sendikası, Edebiyatçılar Derneği, Dil Derneği, Besam ve Mesam üyesi olan Gönenç İstanbul'da yaşıyor.

Şiirleri sürekli olarak Varlık dergisinde, zaman zaman Yeditepe, Yelken, Milliyet Sanat, Kitaplık, E.Dergisi, Edebiyat Eleştiri, Yaşasın Edebiyat, gibi dergilerde yayımlandı. Değişik sanat dergilerinde inceleme ,deneme yazılarıyla gezi izlenimleri yayımlanıyor. “Gönlü Güvercinli Kadın” adlı şiir kitabı Kocaeli Üniversitesi 1998 Akademik Ödülünü aldı. Düzyazı ve anıları, Varlık yayınlarınca 2005 yılında “Gizdüşümler” adlı kitapta bir araya getirildi. Şiirleri İngilizce, Fransızca’ya çevrildi.  Üç ayrı şiirim Milli Eğitim Bakanlığınca lise ders kitaplarına alındı. “Anne” adlı şiirim Hürriyet Gazetesi Anneler Günü” şiir yarışması ödülünü aldı. Varlık dergisinde yayımlanan birkaç şiirim bestelendi.

Yapıtları:
Gönlü Güvercinli Kadın
Aşk Konuşur Bütün Dilleri
Gizdüşümler
Babamın Bıyıkları Yoktu

Ödülleri:
1998 Kocaeli Üniversitesi Akademik Ödülü / Gönlü Güvercinli Kadın
Hürriyet Gazetesi “Anneler Günü “şiir yarışması / "Anne" adlı şiiri ile

 

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa