Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Süreyya Berfe

Süreyya Berfe Şiirleri İçin Tıklayın


Süreyya BERFE (1943- )

1943 yılında İstanbul’da doğdu. Asıl adı Hikmet Süreyya Kanıpak'tır. Çanakkale Lisesi’ni bitirdikten sonra iki yıl İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ne devam etti. Hukuk öğrenimini yarıda bırakarak aynı üniversitenin Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nden mezun oldu. Askerliğini yedek subay öğretmen olarak yaptı. Askerlik sonrası Arkın Yayınevi ve Can yayınevinin çocuk kitapları bölümünde çalıştı. Ali Özgentürk ile 'Asyalı' dergisini çıkardı. Reklam şirkelerinde çalıştı. Halen metin yazarlığı yapıyor.

Bir süre şiirlerinde Süreyya Kanıpak adını kullandı. İlk şiiri 'Zeren' dergisinde yayımlandı. Düzlem, Zeren, Yelken, Yön, Türk Dili, Soyut gibi dergilerde yayımlanan şiirleriyle tanındı. Türkiye Milli Talebe Federasyonu'nun açtığı yarışmada "Kasaba" adlı şiiri birincilik kazanınca ünlendi. Sonraki yıllarda şiir ve yazıları Papirüs, Yeni Dergi, Şiir Sanatı, Yazı, Forum, Oluşum, Ant, Yeni Edebiyat, Yeni a, Birikim, Milliyet Sanat, Defter, kitap-lık, Gösteri dergileriyle Yeni Gazete ve Ulus gazetelerinde yayımladı.

İlk yıllarda İkinci Yeni etkisinde kaldı, toplumsal olaylardan ve Nâzım Hikmet'in yapıtlarından etkilenerek 1960 kuşağı olarak anılan İsmet Özel, Ataol Behramoğlu, Refik Durbaş, Egemen Berköz gibi şairler arasında yer aldı. Şiirden ödün vermeden, sloganlaştırmadan halk şiiri geleneğinin zengin kaynağından beslenen yeni bir şiir dili kurmanın olanaklarını aradı. Yapıtlarında tutarlı bir çağrışım zinciri, tutarlı bir görüntü sevgisi ve her şeye bakmak isteyen bir derviş tarzı sezilir.


Yapıtları :

Gün Ola… (1969, FKF)
Savrulan (1971, Yücel Yayınları)
Hayat ile Şiir (1980, Hür Yayın)
Ufkun Dışında (1985, de Yayınevi)
Şiir Çalışmaları (1992, Can Yayınları)
Ruhumun (1998, Yapı Kredi Yayınları)
Kalfa (1999, Yapı Kredi Yayınları)
Seçme Şiirler (2001, Adam Yayınları)
Nâbiga (2001, Adam Yayınları)
Seni Seviyorum (2002, Adam Yayınları)
Foklar Söyledi Ben Yazdım (2005, Yapı Kredi Yayınları)

Çocuk Kitapları :
İlkokullar İçin Matematik (1976, Milliyet Yayınları)
Çocukça (2006, Tudem Yayınları)
Eksik Alfabe (2006, Tudem Yayınları)


Ödülleri :

1966 TMTF Kültür Yarışması Şiir Dalı Birincilik Ödülü
1992 Cemal Süreya Şiir Ödülü
2002 Behçet Necatigil Şiir Ödülü
2002 Orhon Murat Arıburnu Şiir Ödülü



 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa