Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Sunay AKIN

Sunay AKIN Şiirleri İçin Tıklayın

 

Sunay AKIN (1962-  )

12 Eylül 1962'de Trabzon'da doğdu. Daha iyi eğitim olanağı olduğu için 10 yaşında ailesi İstanbul'a yerleşti. Lise öğrenimini İstanbul Koşuyolu Lisesi'nde tamamladı. İstanbul Üniversitesi Fizik Coğrafya Bölümü'nden mezun oldu.  Arkadaşlarıyla birlikte 1989'da Yeni Yaprak şiir dergisini, bir yıl sonra da 'Olmaz' adlı şiir dergisini çıkardı. Çeşitli televizyon programları ve gazetelarde yayımlanan yazılarıyla tanındı. atv'de ve  TV8'de Hıncal Uluç, Haşmet Babaoğlu, Atilla Dorsay ve Nebil Özgentürk ile birlikte Yaşamdan Dakikalar adlı televizyon programını yapmaktadır. Marmara Güzel Sanatlar Fakültesi ve Müjdat Gezen Sanat Merkezi'nde dersler veren Akın, tek kişilik oyunuyla da yurt içi ve yurt dışında sayısız gösteriye çıktı. En büyük düşü olan İstanbul Oyuncak Müzesi'ni İstanbul Göztepe'de açtı.

İlk şiirleri 1984 yılında dergilerde yayınlanmaya başladı. 1987 yılında Halil Kocagöz Şiir Ödülü’nü Noktalı Virgül adlı dosyasıyla aldı. 1990 yılında ise Orhon Murat Arıburnu Şiir Ödülü’nü Makiler şiiri ile kazandı. Popülizmin olanaklarını iyi değerlendiren şair genellikle kısa şiirlerinde, Orhan Veli şiirinin günümüzde sürdürümcüsüdür. Şiirlerinde özellikle ince yergi ögelerini kullanmadaki rahatlığı ile dikkat çeker. Cemal Süreyya’nın etkisinde sürdürdüğü şiirlerde, dil oyunlarına dayalı yoğun bir alaycılık ve şaşırtma; çocuklar ve hüzünle birlikte şairin ilgi ve duyarlılığını göstermektedir.
 

Yapıtları:
Kule Canbazı (2004)
Kırdığımız Oyuncaklar (2004)
Onlar Hep Oradaydı (2002)
İstanbul'da Bir Zürafa (2001)
Önce Çocuklar ve Kadınlar (2000)
Ayçöreği ve Denizyıldızı (2000)
62 Tavşanı (2000)
Kız Kulesi'ndeki Kızılderili (2000)
Antik Acılar (1999)
Makiler (1999)
İstanbul'un Nazım Planı... (1999)
Kaza Süsü (1997)
Kırılan Canlar (1997)
Veşaire...Veşaire (1994)
Antik Acılar (1995)
Kaza Süsü (1996)
Makiler (1996)
Şairler Matinesi (1993)
Şiir Cumhuriyeti (1993) - Safa Fersal ile birlikte
Küçük Asker...Küçük Asker... (1995)
Tuncay terzihanesi (2007)

Ödülleri:
1987 Halil Kocagöz Şiir Ödülü "Noktalı Virgül" adlı dosyası ile.
1990 Orhon Murat Arıburnu Şiir Ödülü’ "Makiler" ile.

 

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa