Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Selma AĞABEYOĞLU

Selma AĞABEYOĞLU Şiirleri İçin Tıklayın

 Selma AĞABEYOĞLU (1952-2009)

1952'de Ankara’da doğdu. Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nden mezun oldu. Kamu kuruluşlarında memur ve yönetici olarak çalıştı.  Emekli oldu. Bir dönem Türkiye Yazarlar Sendikası’nın Ankara Temsilciliği’ni de yürüten Ağabeyoğlu, üç dönem de Edebiyatçılar Derneği Yönetim ve Yürütme Kurulları’nda görev aldı. 18 Aralık gecesi yüksek tansiyona bağlı beyin kanaması sonucu Gazi Hastanesi yoğun bakımda yaşamını kaybetti.

Şiir ve denemeleri Evrensel Kültür, Damar, Dize, Yaklaşım, Kum, Deliler Teknesi, Esmer gibi birçok edebiyat ve kültür-sanat dergisinde yayınlandı. Güzel bir dünya düşüyle yaşadı, yaşama sevinciyle dolu, emekten barıştan, kardeşlikten yana şiirleriyle tanındı. Şiirlerinde kadın ve anne duyarlığını işledi.  Toplum sorunlarını kendine özgü duyarlılıkla ürünlerine yansıttı. İlk şiir kitabı “İnsanı Ararken Ağlayacaksın”layı 1994’te yayınladı.

Yapıtları:
İnsanı Ararken Ağlayacaksın (1994)
Bütün Fotoğraflarım Siyah Çıkıyor (1996)
Gecikmiş Bir Çocuk (2000)
Ömrüm Yeni Baştan” (2003)
Hep Aklımda Kaldı / deneme / (2004)
Beni Senden Sorarlar (2007)

Ödülleri:
        Salih Bilgin Şiir Yarışması / “İnsanı Ararken Ağlayacaksın”la ikincilik.
1999 Yeni Gün Gazetesi (Almanya) yarışması  ikincilik.
2000 Türk Tabipler Birliği Behçet Aysan Şiir Yarışması / “Gecikmiş Bir Çocuk”  ile “Övgüye Değer Şiir” ödülü
2003  Karşıyaka Belediyesi Homeros Şiir Yarışması / “Gecikmiş Bir Çocuk”  ile Jüri Özel Ödülü’nü de aldı.

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa