Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Özlem SEZER

Özlem SEZER Şiirleri İçin Tıklayın


Özlem SEZER (1971- )

21 Aralık 1971'de Ankara'da doğdu. Hacettepe Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nü bitirdi. Ankara Üniversitesi’nde Kadın Çalışmaları Anabilim Dalı'nda master yaptı ve masallarda toplumsal cinsiyetin işlenişi konulu tezini hazırladı. Osmangazi Üniversitesi Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü'nde öğretim görevlisi olarak çalışıyor. Çocuk ve Gençlik Edebiyatı yan alan dersi olarak "Masalın Tarihsel Gelişimi" dersini veriyor. Alman Lingua-Mundi Yayınevine bağlı olarak iki dil üzerinden yayınlanmak üzere çocuk kitapları hazırlıyor. Yetişkin edebiyatında şiir, öykü, masal; çocuk yazınında ise şiir, masal, roman, eleştiri, editörlük, çocuk tiyatrosu, ayrıca senaryo ve TV programları alanlarında uğraş veriyor. 2005 yılından beri Milliyet Çocuk (Miço) dergisine Mustafa Delioğlu ile birlikte Peterica Pan sayfaları hazrlıyor. TRT Ankara Radyosu için masal bölümleri hazırladı.

Şiirleri ve yazıları; Varlık, Adam Öykü, Cumhuriyet Kitap, E dergisi, Edebiyat ve Eleştiri, Hayvan, Öküz, Kum, Kül, Akatalpa, Başka, Uç, Düse-yaza, Portakal, Bahçe, Simge, Papirüs, Kavram ve Karmasa, Bâya (Tahran-Iran), Ayrıntı (Almanya), Körebe (Altı Nokta Körler Derneği Çocuk Dergisi), Milliyet Çocuk Dergisi gibi dergilerde yayımlandı. Derin adlı dosyasıyla Yayımlanmamış yapıt dalında 1998 Cemal Süreya Şiir Ödülü; Sevişne adlı dosyasıyla 2000 Behçet Aysan Şiir Ödülü; Evvel Zaman İçinde Yok İken adlı çalışmasıyla da 2001 Arıburnu En İyi Uzun Metrajlı Film Öyküsü Ödülü’nü kazandı.

Yapıtları :
Derin (1998),
Sevişne (2003)

Ödülleri:
1998 Cemal Süreya Şiir Ödülü
2000 Behçet Aysan Şiir Ödülü
2001 Arıburnu En İyi Uzun Metrajlı Film Öyküsü Ödülü



 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa