Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Nihat BEHRAM

Nihat BEHRAM Şiirleri İçin Tıklayın


 Nihat BEHRAM (1946-  )

18 Kasım 1946'da  Kars'ta doğdu. İlköğrenimini Çankırı’da, ortaögrenimini Bursa ve İstanbul Haydarpaşa Lisesi’nde tamamladı. 12 Mart döneminde Gazetecilik Yüksek Okulu’nda öğrenciyken düşünceleri ve yazıları nedeniyle Ceza Yasası’nın 141, 146 ve 246 maddelerine aykırılık gerekçesiyle tutuklandi, iki yıl askeri cezaevinde kaldı. Özgür kalınca yarım bırakmak zorunda kaldığı yüksek öğrenimini tamamladı. Bir süre gazetecilikle uğraştı. İlk şiir kitabı 'Hayatımız Üstüne Şiirler' yasaklandı Ataol Behramoğlu ile birlikte Militan dergisini, Yılmaz Güney ile birlikte Halkın Dostları dergisini çıkardı. Ayrıca “Güney” dergisini çıkaranlar arasında yer aldı. Sivil mahkemelerde ve sıkıyönetim mahkemelerinde hakkında birçok dava açıldı. 12 Eylül 1980’de, faşizmin dorukta olduğu dönemde yurt dışına çıktı. Dönmesi yolundaki çağrıya uymadığı gerekçesi ile Bakanlar Kurulu kararıyla T.C vatandaşlığından çıkarıldı. Uzun yıllar Türkiye’den uzakta yaşamak zorunda kalan Behram, 17 yıllık politik sürgünden sonra, 1996'da Türkiye’ye döndü.

İlk şiiri 1967'de yayımlandı. Şiir ve yazıları  döneminin önemli dergileri olan Soyut, Yordam, Yeni Gerçek, Halkın Dostları'nda yayımlandı. Sonra sürekli olarak Ataol Behramoğlu ile birlikte çıkardıkları, Militan’da yazdı. Çoğu şiir olmak üzere yayımlanmış 20'ye yakın kitabı bulunmaktadır. Bazı yapıtları yabancı dillere çevrilmiştir. Şiir kitaplarının yanı sıra  çocuk kitapları, romanları da vardır.

Yapıtları:
Şiir:
Hayatımız Üstüne Şiirler (1972)
Fırtınayla Borayla Denenmiş Arkadaşlıklar (1974)
Dövüşe Dövüşe Yürünecek (1976)
Hayatı Tutuşturan Acılar (1978)
Irmak Boylarında Turaç Seslerinde (1980)
Savrulmuş Bir Ömrün Günlerinde (1982)
Militan Şiirler (Seçmeler, Almanya'da 1984)
Ay Işığı Yana Yana (1986)
Yine de Gülümseyerek (seçmeler, 1987)
Cenk Çeşitlemeleri (1988)
Kundak (2000)
Ölülerimiz
Yalın Yürek I/ Hayatımız Üstüne Şiirler (Toplu Şiirler 1, 2001)
Yalın Yürek II/Ayrılık da Yakışıklıdır (Toplu Şiirler 2, 2001)
Sürgün Yılları; İntikam Alır Gibi (Toplu Şiirler 3, 2001)
Tanımlar

Roman:
Gurbet (1987)
Lanetli Ömrün Kırlangıçları (1991)
Kız Ali (1998)
Yılmaz Güney'le Yasaklı Yıllarımız (roman)

Çocuk kitabı:
Kuyruğu Zilli Tilki (1979)
Göğsü Kınalı Serçe (1980)

Anı:
Darağacında Üç Fidan (1967, belgesel)
Ser Verip Sır Vermeyen Bir Yiğit (1977)
Özlemin Dili Olsa (1999, yazılar-söyleşiler)


 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa