Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Mehmet Akif ERSOY

Mehmet Akif ERSOY Şiirleri İçin Tıklayın


 Mehmet Akif ERSOY (1873-1936)

20 Aralık 1873'de İstanbul'da Fatih'in Sarıgüzel mahallesinde doğdu. Fatih'te Emir Buharî mahalle mektebini, Fatih Merkez Rüştiyesi'ni bitirdi. Mekteb-i Mülkiye'nin idadi (lise) bölümünde okurken şiire başladı. Mülkiye Baytar Mektebi'ni (Veteriner Okulu) bitirdi. Rumeli, Anadolu ve Arabistan'da veterinerlik, Halkalı Ziraat Okulu ve Çiftçilik Makinist Mektebi'nde öğretmenlik yaptı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde edebiyat dersleri verdi. İttihat ve Terakki Cemiyeti'ne ve istihbarat örgütü Teşkilât-ı Mahsusa'ya girdi. Bu örgütlerde çeşitli görevler aldı. Kurtuluş Savaşı'nı desteklemek üzere Anadolu'ya geçti, Burdur millet vekili olarak TBMM'de görev aldı. Milli Eğitim Bakanı'nın isteği üzerine İstiklâl Marşı'nın sözlerini yazdı. Kışları Mısır'da yazları Türkiye’de yaşamaya başlayan Akif daha sonra sürekli olarak Mısır'da yaşamaya karar verdi. Türk dili ve edebiyatı öğretmenliği yaptı. Siroz hastalığına yakalandı ve hastalığı ilerleyince Türkiye'ye döndü. 27 Aralık 1936'da İstanbul'da öldü.

İlk şiirlerini Resimli Gazete'de yayımladı. On yıl boyunca hiç şiir yayımlamadı. II. Meşrutiyet sonrası Eşref Edip'in çıkardığı Sırat-ı Müstakim ve Sebilürreşad dergilerinde yazı ve şiirler yazmaya başladı. Dilin sadeleşmesini savundu aruz vezniyle ve konuşma diliyle, iç musikisi olan şiirler yazdı.

Yapıtları:

Safahat 1911
Süleymaniye Kürsüsünde 1911
Hakkın Sesleri 1912
Fatih Kürsüsünde 1913
Hatıralar 1917
Asım 1919
Gölgeler 1933




 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa