Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Kemalettin KAMU

Kemalettin KAMU Şiirleri İçin Tıklayın


Kemalettin KAMU (1901-1948)

15 Eylül 1901'de Bayburt'ta doğdu. Erzurum'da, dışarıdan sınavlara girerek ortaokul 1. sınıfa kaydoldu, Refahiye'de ortaokuldan mezun oldu. Babasının, Erzurumun işgali üzerine kalp krizi geçirip ölmesi üzerine Annesiyle birlikte Sivas'a, oradan da Kayseriye yerleşti. Bir yandan bulduğu her işte çalışarak geçimlerini sağladı öte yandan şiir yazdı. Bursa'ya ve ardından İstanbul'a yerleşen Kamu İstanbul Erkek Öğretmen Okulu'na kaydoldu. İstanbul'un işgali üzerine Ankara'ya geçti ve Matbuat Genel Müdürlüğü'nde (Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü) çalıştı. Cumhuriyet döneminde Anadolu Ajansı temsilcisi olarak Paris'e gitti. Orada Siyasal Bilimler eğitimi aldı. Dönüşte Türk Dil Kurumu'nda "Terim kolu başkanlığı" yaptı. Hakimiyet-i Milliye ve Yeni Gün gazetelerinde yazılar yazdı. Atatürk ve İsmet İnönü'nün çeşitli gezilerine katıldı. Rize ve Erzurum'dan milletvekili seçildi. Hiç evlenmedi. 6 Mart 1948'de kalp krizi sonucu Ankara'da öldü.

İlk şiirleri Büyük Mecmua dergisinde yayımlandı. Kurtuluş Savaşı dönemi Dergah dergisinde yayımlanan şiirlerle adını duyurdu. Varlık ve oluş dergilerinde de yazan şair, şiirlerinde yurt sevgisi, gurbet, aşk konularını işledi. Şiire aruz ile başladı, sonraları ise hece ölçüsüyle ve sade bir dille yazdı. Milli Edebiyat akımına bağlı kaldı.  Şiirleri ölümünden sonra Rifat Necdet Evrimer'in ``Kemalettin Kamu, Hayati, Sahsiyeti ve Siirleri'' (1949) baslikli kitabinda toplanmistir.


 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa