Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

İlhan Şevket AYKUT

İlhan Şevket AYKUT Şiirleri İçin Tıklayın



İlhan Şevket AYKUT (1907-1991)

1907'de Bingazi'de doğdu. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. İki yıl hâkimlik stajından sonra hukukla tüm ilişkisini kesti. Misafir öğrenci olarak üniversitede felsefe derslerine katıldı. Aynı dönemde Galatasaray Lisesi'nde öğretmenlik yaptı. İstanbul dışına ataması yapılınca görevinden ayrıldı ve yaşamının sonraki 50 yılını yeraltında sürdürdü. Hiçbir işte çalışmadı. Adresi en yakınları için bile meçhul kaldı, hep saklandı. Tüm dostluklarını tek taraflı olarak terk etti. İflah olmaz asi, kuruntulu, korkak, daimi şık ve daimi münzevi olarak yaşadı. 17 Mart 1991'de kendi isteğiyle yaşamına sonlandırdı. Son isteği şiirlerinin değerlendirilmesiydi. Elyazmaları Fransız Ulusal Kütüphanesi'ndedir.

Yapıtları :
Kılıç Artığı (ölümünden sonra)


Yazarın, Yapı Kredi Yayınları arasında yer alan Kılıç 'Artığı / Gizlenen Bir Şairin Portresi' adlı kitabının tanıtımından.

"Haklı kuşku ile paranoya arasında salınan tuhaf duyguların tutsağı; Adressiz bir kaçışa dönüşen hayatın kahramanı; 'Senin yüzünden maaşımdan olacağım' diyen babasını bir daha ardına bakmadan terk edecek kadar gözü kara; Galatasaray Lisesi'nde dersine konuk olan Atatürk'ün yanında söze 'Diktatörler..' diye başlayacak kadar cesur; Dostluklarını tek taraflı kurup bozacak kadar kendi düşkün ve pervasız; Arasında Rusça da bulunan birçok dili kendi öğrenecek kadar sabırlı; 'Birlikte yaşayalım' diyen sevgilisini kırk gün 'bezdirdikten' sonra terk edecek kadar zalim; Ve; Bir Fransızca sözlüğü koyup masasına, her gün bir sayfasını çevirecek, sözlük bitince bir avuç kalp ilacını içerek hayatına son verecek kadar kararlı, gizli kalmış bir şair: İlhan Şevket Aykut'un çekici ve tuhaf yaşamöyküsü ve Seçme Şiirleri."

 

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa