Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

A. Kadir PAKSOY

A. Kadir PAKSOY Şiirleri İçin Tıklayın
A. Kdir PAKSOY (1954 - )

Darende'de (Malatya) doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Darende, Malatya, Adana, Ceyhan ve Osmaniye'deki okullarda tamamladı. Gazi Eğitim Enstitüsü Sosyal Bilimler ve Anadolu Üniversitesi Tarih bölümlerini bitirdi . 1979'da İzmit'te başladığı öğretmenlik görevine İstanbul'da devam etti. Bir süre İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ne devam etti. Iğdır'a atanınca hukuk öğrenimini bırakmak zorunda kaldı. Değişik illerde öğretmenlik yaptıktan sonra Ankara'ya yerleşti. 2OO2 yılında Ankara Çankaya Lisesi tarih öğretmenliğinden emekli oldu.

İlk şiirleri Gerçek gazetesinde yayımlandı (1977). İlk şiir kitabı Yeditepe Yayınları arasında çıktı (1984).  1987'de bir grup genç ozanla birlikte "Yeni Şiir" dergisini çıkardı. 16 sayı yayımlanan bu dergiyi kapatarak ürünlerini 1990'da Ümit Sarıaslan'la birlikte çıkardıkları Anadolu Ekini dergisinde yayımlamaya başladı. Anadolu Ekini, Ocak 2001'e dek aralıklarla 40 sayı yayımlandı.
19 Ocak 1993'te Ankara Sanat Kurumu'nda adına bir toplantı düzenlendi. Bu toplantıda bir konuşma yapan şair Behçet Aysan, onun "toplumcu ve lirik" yapısına dikkat çekti.

Yapıtları:

Şiir:
Ayrılığın ve Ölümün Dışında
Güneş Batarken, Yenigün Aryası
Kadir Bey Tarihi
Usulca (Kıyı dergisi/Nabi Üçüncüoğlu Şiir Ödülü,1992)
Hacı Bektaş Destanı
Yaralı Temmuz (Sivas Kıyını)
Başak ve Asma (Ankara Güzellemesi, Ümit Sarıaslan ile birlikte)
İki Bulut Yardan Aşağı (Kocaeli Üniversitesi Akademik Şiir Ödülü 1999) Öte' Beri (Behçet Aysan Şiir Ödülü / Övgüye Değer, 2000)
Tetik ve Kalem
Tan Ağrısı

Düzyazı:
Pireotu (yazılar)
Tarihin Talihsizliği (tarih öğretimi ve öneriler)
Dizelerden Denizlere (şiir duyumsama çalışmaları)
Anadolu Anadolu (gezi yazıları, Ümit Sarıaslan ile birlikte)

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa