Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Faruk Nafız ÇAMLIBEL

Faruk Nafız ÇAMLIBEL Şiirleri İçin Tıklayın


Faruk Nafız ÇAMLIBEL (1898-1973)

18 Mayıs 1889'da İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğretimini Bakırköy Rüştiyesi'nde tamamladı. Lise öğrenimini Hadika-i Meşveret İdadisi'den mezun oldu. Tıp Fakültesi'ne kaydoldu ancak tamamlamadan ayrıldı. Bir süre Ati gazetesi yazı işlerinde çalıştı. Kayseri, Ankara ve İstanbul'da, çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptı. DP'de İstanbul Milletvekili olarak parlamentoya girdi (1946). 27 Mayıs 1960 Askeri darbesine kadar kesintisiz milletvekilliği yaptı. Darbede tutuklanarak Yassıada'ya gönderildi. 15 ay tutuklu kaldıktan sonra suçsuz bulundu ve serbest kaldı. sonraki yıllarını Arnavutköyü'ndeki evinde geçirdi. 8 Kasım 1973’te Akdeniz’de seyreden Samsun gemisinde öldü.

İlk şiiri  "Eserlerimin Ruhu" adıyla Peyâm gazetesinin ekinde nde yayımlandı. Celal Nuri (İleri)'nin çıkardığı Edebiyat-ı Umumiye dergisinde yayımlanan "Şarkın Sultanları" adlı şiiriyle adını duyurdu. Aruz vezniyle yazdığı bu dönem şiirlerini daha sonra İleri, Yeni Mecmua, Ümid, Şair, Edebî Mecmua , Büyük Mecmua, Nedim , Temâşâ , Yarın gibi dergilerde yayımladı. Cenap Şahabettin'den, büyük ölçüde de Yahya Kemal Beyatlı'dan etkilenerek ilk şiirlerini aruz vezniyle yazdı. Sonra hece veznine döndü. Hecenin 5 şairi olarak anıldı. Milli edebiyat akımına verdiği güçle kendisinden sonra gelen kuşaktaki biçok şairi etkiledi. Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Haşim şiirinin yanında üçüncü bir kümenin oluşmasına neden oldu. Erkek bencilliğini yücelten aşk şiirleri de yazdı. Anayurt adlı dergiyi 8 sayı çıkardı. "Çamdeviren", "Deli Ozan" gibi takma isimlerle mizah şiirleri yazdı. Fıkra, manzum oyun, roman türünde yapıtlar verdi.

Yapıtları:

Şiir:
Şarkın Sultanları (1919)
Gönülden Gönüle (1919)
Dinle Neyden (1919)
Çoban Çeşmesi (1926)
Suda Halkalar (1928)
Bir Ömür Böyle Geçti (1933)
Elimle Seçtiklerim (1934)
Akarsu (1937)
Tatlı Sert (Mizah Şiirleri, 1938)
Akıncı Türküleri (1938)
Heyecan ve Sükûn (1959)
Zindan Duvarları (1967)
Han Duvarları (Seçme Şiirler, 1969) 

Oyun:
Canavar (1925)
Özyurt (1932)
Akın (1932)
Kahraman (1933)
Yayla Kartalı (1945)

Roman:
Yıldız Yağmuru (1936)

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa