Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ercüment Behzad LÂV

Ercüment Behzad LÂV Şiirleri İçin Tıklayın

 

 Ercüment Behzad LÂV (1903- 1984)

1903’de İstanbul'da doğdu. İstanbul Sultanisi'ni bitirdikten sonra Darülbedayi'de aktörlük yaptı. Dört yıl süre ile Berlin'de Stern Müzik Konservatuarı ve Reinhart Tiyatro Akademisi'nde öğrenim gördü. Dönüşünde yeniden tiyatroda çalışmaya başladı. Muhsin Ertuğrul’un kurduğu Ferah Tiyatrosu’nda oyunculuk yaptı. Ertuğrul’un Ankara Postası, Bir Millet Uyanıyor, Karım Beni Aldatırsa filmlerinde rol aldı. Ankara'ya yerleşti, gazetelerde sekreterlik Ankara Radyoda spikerlik, yayın şefliği ve Halkevleri tiyatrolarında rejisörlük yaptı. Ertuğrul Sadi ile Türk Akademi Tiyatrosu’na kurdu. İstanbula yerleşti Şehir Tiyatrosu'nda aktörlük ve Belediye Konservatuvarı Tiyatro Bölümü'nde öğretmenlik yaptı. Filmlerde rol aldı. 16 Mayıs 1984'te İstanbul'da öldü.

İlk şiirleri 1926’da Resimli Ay, Servetifünun, Uyanış dergilerinde yayımlandı. Toplumcu görüşü savunan ve yenilikçi tavırlarıyla tanınan Lav, Dadaizm, fütürizm, kübizm ve sürrealizm akımları etkilerini şiirine yansıttı. Cumhuriyet dönemi şiirimizde serbest ölçünün ilk uygulayıcılarından öncü bir şairdir. Toplumsal konuları ve ülke meselelerini irdeleyen şiirler yazdı. Şiirleri ve yazıları Serveti Fünun, Varlık, Çığır, Şadırvan, Yenilik, Seçilmiş Hikâyeler, Yeditepe, Gelecek gibi döneminin önemli dergilerinde yayımlandı. Serveti Fünun dergisinde yayımladığı şiirlerini "S.O.S." adlı kitabında topladı. Karagöz Stepte ve Altın Gazap adlı da iki oyun yazdı.

Yapıtları :
S.O.S. (1931)
Kaos (1934)
Açıl Kilidim Açıl (1940)
Karagöz Stepte (manzum oyun 1940)
Mau Mau (1962)
Üç Anadolu (1964)
Altın Gazap (trajedi 1971)
Bütün Eserleri (1996)

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa