Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Bâki Ayhan T.

Bâki Ayhan T. Şiirleri İçin Tıklayın

 

Bâki Ayhan T. (1969-  )

15 Nisan 1969'da Adana'da doğdu. Gerçek adı Bâki Asiltürk'tür. İlk ve orta öğrenimini Adana'da tamamladı. Marmara Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. Yüksek lisans çalışmasını Yeni Türk Edebiyatı Anabilim Dalı'nda tamamldı ve "Cenap Şahabettin'in Suriye Mektupları" adlı teziyle masterını tamamladı. "Türk Edebiyatında Avrupa Seyahatleri: 1839-1923" başlıklı doktorasını tamamladı. Akademik çalışmalarını modern Türk şiiri alanında yoğunlaştırdı. Halen Marmara Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nde öğretim görevlisi;  “Cumhuriyet Dönemi Türk Şiiri” dersleri veriyor.

Lise son sınıfta iken İlk şiiri “Mandolinli Kız” Milliyet Sanat Dergisi Genç Şairler Antolojisi’nde yayımlandı. Şiirleri ve şiir üzerine yazıları Gösteri, Varlık, Sombahar, Ludingirra, Kitap-lık, Akatalpa, Adam Sanat, Yasakmeyve, Başka, Üç Nokta, Edebiyat ve Eleştiri, Dize, Tömer-Edebiyat, Öteki-siz, Yom Sanat, Budala gibi dergilerde yayımladı. 1997-2004 yılları arasında şiir ağırlıklı edebiyat dergisi Budala’yı (27 sayı) çıkardı. Düzyazılarında Bâki Asiltürk imzasını da kullanan  Bâki Ayhan T. 2003 yılında "Soylu Yenilikçi Şiir"  manifestosunu yayımladı. YKY Kitap-lık dergisine şiir yıllığı hazırlıyor.

Yapıtları:

Şiir:
Sevdalar Tünemiş Şu Yüreğime (şiirler), Adana, 1985, Ova Yay., 48 s.
Hileli Anılar Terazisi (şiirler), Can Yay., İstanbul, 2001, 64 s.
Yayıma hazır dosyalar:
Hilesiz Terazi (poetik araştırma, deneme, eleştiri)
Hayat ve Hayal Müzesi (şiir)

Araştırma:

Osmanlı Seyyahlarının Gözüyle Avrupa, İstanbul, 2000, Kaknüs Yay., 591 s.

Ödülleri:
2001 Arkadaş Z. Özger Şiir İnceleme Ödülü
2003 Behçet Aysan Şiir Ödülü / Uzak Zamana Övgü ile



 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa