Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

Ahmet BOZKURT

Ahmet BOZKURT Şiirleri İçin Tıklayın


 Ahmet BOZKURT (1977-   )

1977 Erzincan-Tercan doğumlu. Ortaöğrenimini babasının memuriyetinden dolayı Göle, Sarıkamış ve Erzincan’da tamamladı. 1998-1999 yılında arkadaşlarıyla birlikte Erzincan’da yayımlanan Taşra dergisinin yayın kurulunda yer aldı. 2000 yılında yine Erzincan’da Le poète travaille (şair çalışıyor) dergisini çıkartmaya başladı. Öğrenimine hâlen Tiyatro eğitimi ile devam etmektedir. Le poète travaille dergisi Türk edebiyatında yerellik-merkez ve taşra kavramlarının hararetli bir şekilde tartışıldığı bir zeminin ateşleyicisi oldu. Bu tartışmaların çok küçük bir kısmı Tanıl Bora’nın hazırladığı Taşra’ya Bakmak (İstanbul 2005, İletişim yayınları) kitabında ele alındı. Hayalet Gemi, Birikim, Toplum ve Bilim, Geceyazısı, Tezkire, Virgül, Varlık, Düşünen Siyaset, Skala, Est&Non, Cumhuriyet-Kitap, Radikal-Kitap, Akşam-lık, E, Son Kişot, Hürriyet Gösteri, Kitap-lık, Yasakmeyve, Cey Sanat, Kül, Yaratım, İle, Sınırda, No Edebiyat Sanat Seçkisi, Le poète travaille gibi dergilerde şiirleri, dil felsefesi, modernizm-postmodernizm, yapısalcılık, sanatsal dilin oluşumu, şiirde ben, özne-ben’in dilsel işlevleri ve dilin şiirdeki varoluşsal yaratımı, varoluşsal bellek ve hakikatin kaynağı sorunsalına şiirin duyumsallığında cevap arayan çalışmaları, edebiyat ve resim eleştiri yazıları, denemeleri yayımlandı. Resim ve  şiir üzerine yazdığı yazılar pek çok ortak kitapta yer aldı. Edebiyat ve şiir sempozyumlarına konuşmacı olarak katılarak bildiriler sundu. Ingilizceye çevrilen bir çalışması Oscar Wilde Enstitüsü tarafından yayımlanacak. Önümüzdeki günlerde yayımlanacak olan iki çalışması daha vardır: İmge, Temsiliyet ve Öteki: Yazı’nın Söylem Sicilleri Üzerine Déconstructif Bir Okuma ve Orpheus’un Bakışı: Ulus Baker ve Ölüm Yazısı.

Yapıtları:
Şair Çalışıyor, (Deneme), İstanbul 2007, Şiirden Yayınları;
Şiirin Dışında Üşürsünüz, (Edisyon), İzmir 2004;
Necmi Zekâ Şiiri, (Edisyon), 2005 Yom Yayınları;
Amerika Unutulur mu?, (Edisyon), İstanbul 2005, Yakamoz Yayınları;
Penetratum: Ne İçimdesin Ne Dışımdasın, (Edisyon), İstanbul 2006, Galeri G Art;
Bir Şiiri Okumak, (Edisyon), İzmir 2007, Mayıs Yayınları.

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa