Şiir akademisi logo
Şairler Şiirler menü Öyküler
Fakir Baykurt Öykü Yarışması - Sarıyer Belediyesi Fakir Baykurt Öykü Yarışması sonuçlandı - Tanpınar Şiir Yarışması’nda Sonuçlar Açıklandı - 9. Aşık Mahzuni Şerif Beste Yarışması başlıyor - Dicle Koğacıoğlu Makale Ödülü 2017 - Bornova Belediyesi Şiir Yarışması - GİO 2017 Roman Ödülü - Sunullah Arısoy 2017 Şiir Ödülü Hüseyin Atabaş’ın - Gençlerden Atatürk'e Mektup Yarışması - "Attila İlhan Edebiyat Ödülleri" başvuruları başladı -

NEF'İ

NEF'İ Şiirleri İçin Tıklayın


NEF'İ (1572-1635)

1572 yılında Hasankale’de doğdu. Kaynaklar, Erzenü’r – rûmi
Ömer Bey veya Erzurumi Ömer Efendi diye söz eder. Babası, Sipahi Mehmed adlı kişidir. Çocukluğu ve gençliği hakkında fazla bilgi bulunmamaktadır. Şiirlerinden, iyi bir eğitim aldığı, Arapça’yı ve Farsça’yı çok iyi bildiği, Fars Edebiyatını yakından izlediği anlaşılmaktadır.  I. Ahmed zamanında İstanbul’a geldi ve padişahın mahiyetinde devlet hizmetine girdi. Bir süre farklı memurluklarda çalıştı. Bu dönemde tanındı ve şöhretinin zirvesine ulaştı. Üst düzey devlet adamlarına yazdığı medhiyeleri, kasideleri kadar hicivlerle ünlendi, hicivleri nedeniyle dönemin birçok isminin nefretini ve öfkesini kazandı. Bir süre 4.Murad tarafından korundu ise de devletin üst düzey görevlileri ve ulemayı hicveden Siham-ı Kaza'yı okuyan padişah Nef'i yi görevinden  uzaklaştırdı ve kendisinden bir daha hicivle uğraşmayacağına dair söz aldı.  Nef’înin sivri dili durmadı. Vezir Bayram Paşa hakkında bir hicviye kaleme aldı. Bu hicviyesi nedeniyle öldürülmesine  ferman verildi ve görev Vezir Bayram Paşa’ya verildi. Çavuşbaşı Boynu Eğri Mehmed Ağa yardımıyla 27 Ocak 1635 tarihinde sarayın odunluğunda boğduruldu ve cesedini denize attırıldı.

 

 

 
Şiirakademisi ticari amaç gütmediği için ürünlere telif hakkı ödemez. Ürünlerin telif hakkı yazarına aittir.
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası uyarınca, ürünler site yönetiminden ve yazarından izinsiz kullanılamaz.  
Bebek Giyim - Toptan Oyuncak - web tasarım
Şiir Akademisi - Ana Sayfa